Istraživanje o blagdanskoj potrošnji koje su tijekom studenog proveli magazin JaTrgovac i Hendal, pokazalo je da su iznosi koje hrvatski građani planiraju izdvojiti za kupnju poklona porasli, kupovina im je veće zadovoljstvo, a u odnosu na lani porastao je i broj onih koji planiraju skijanje.
Kako se navodi u petak u priopćenju, smanjen je broj građana koji će na kupnju božićnih poklona trošiti najmanje iznose, a porastao je broj onih koji će trošiti više. Tako je u odnosu na lani broj građana koji će izdvojiti do 200 kn smanjen za pet posto, na 18,6 posto.
Za razliku od toga, porastao je broj onih koji će za poklone izdvojiti do 500 kuna. Takvim je 32,4 posto (0,8 posto više), do tisuću kuna planira trošiti 21,3 posto građana (rast od 3,2 posto), a više od toga izdvojit će 6,5 posto građana (0,5 posto više).
Svaki peti građanin ne planira kupovati božićne poklone - ove godine to je izjavilo 21,1 posto ispitanih, a lani gotovo jednak broj, njih 20,7 posto, pokazalo je istraživanje.
Da će ove godine potrošiti manje na poklone nego lani kazalo je 38,6 posto građana, što je dva posto više, dok je onih koji će potrošiti više 10,9 posto i njihov je broj narastao za 4,7 posto. Preostala polovica građana potrošit će isto kao i prošle godine.
Istraživanje je pokazalo i da manji broj građana ove godine planira kupovati putem interneta, već će radije ići u šoping centre. Naime, kupnju dijela božićnih poklona preko interneta planira obaviti 49,9 posto građana, što je 9,3 posto manje nego u prošlogodišnjem prosincu.
Poraslo je i zadovoljstvo kupovinom božićnih poklona jer sada 46,1 posto ispitanika navodi da im to predstavlja zadovoljstvo te je njihov broj u odnosu na lani narastao za 5,4 posto.
Da im kupovina poklona predstavlja stres reklo je 14,3 posto ispitanika, što je 7,9 posto manje nego lani, dok je onih kojima kupovina poklona predstavlja i stres i zadovoljstvo 39,6 posto, ili 2,5 posto više.
Porastao je i broj građana koji ove godine planiraju ići na skijanje ili zimovanje, s prošlogodišnjih 9,9 posto na sadašnjih 14 posto, što također govori o boljoj potrošačkoj klimi, navodi se u priopćenju. Istraživanje je provedeno tijekom studenog na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina.