Nakon što je Vlada prošli tjedan dala potrebnu suglasnost, ovih se dana između Zagreba i grčkog Pireja eletroničkim putem razmjenjuju potpisani scanovi kupoprodajnog ugovora za brod za prijevoz automobila koji se završava u '3. maju'.
Ovakav vid operativnosti, bez ceremonijala svečanog potpisivanja, objašnjen je Novom listu epidemiološkim mjerama koje su trenutačno na snazi u Grčkoj, a koje navodno kompliciraju dolazak predstavnika tamošnje brodarske kompanije Neptune Lines.
Sve što se zasad službeno zna o ovoj transakciji u kojoj hrvatska Vlada prodaje jedan nezavršeni brod jest da su Grci potukli konkurenciju na međunarodnom javnom pozivu, ponudivši u završnom pripetavanju, krajem rujna ove godine, najviši iznos za tu novogradnju.
Da je Neptune Lines, a riječ je o brodaru koji u svojoj floti već ima 18 brodova za prijevoz automobila i kamiona, odabran kao najizdašniji ponuditelj, početkom listopada potvrdili su iz Ministarstva gospodarstva. Odrađeni su pregovori, Vlada je dala zeleno svjetlo da se ugovor može potpisati, međutim, o kojem je konkretnom iznosu riječ obavijeno je velom tajne.Tako je i tekst kupoprodajnog ugovora s grčkim brodarom Vlada razmatrala na zatvorenom dijelu sjednice
Iz krugova bliskih Ministarstvu gospodarstva, javlja Novi list, ovu tajnovitost obrazlažu zahtjevom Grka da se s kupoprodajnom cijenom ne izlazi u javnost, što bi bilo razumljivo i prihvatljivo da je riječ o poslu između dviju privatnih kompanija, no u ovom slučaju s druge strane stoji hrvatska država i njezin proračun, a ne privatni brodovlasnik.
Brod za prijevoz automobila, odnosno novogradnja 514 državna je imovina, koja je preuzeta iz stečajne mase propalog Uljanika prije nešto više od godinu dana. Pored 328 milijuna kuna, koliko su bila ukupna potraživanja države na ovom brodu po osnovi izdanih, pa aktiviranih jamstava kad se Uljanik počeo urušavati, preuzimanje tog broda državu je dodatno koštalo oko 4 milijuna kuna, koliko se moralo platiti troškove u stečajnom postupku Uljanika. Doduše, indicije iz dobro upućenih krugova upućuju na to da je cijena koju su ponudili Grci takva da najvećim dijelom anulira sve troškove koje je država imala po pitanju ove bivše Uljanikove novogradnje, dakle tih nešto više od 330 milijuna kuna.
Kad bi se samo taj iznos uzimao u obzir, navodno je ponuđena cijena takva da bi se pokrili svi ti raniji troškovi, čak bi se i zaradilo par desetaka milijuna kuna, Međutim, računica je nešto drukčija kad se tome pribroje i 22 milijuna eura koliko još treba za završetak tog broda. No, službene informacije oko postignute cijene nema. Umjesto toga, stvorila se neodrživa situacija da se prodala državna imovina, a da šira javnost (još) ne zna po kojoj točno cijeni.