Pet jakih tvrtki zakupnika osnovalo je početkom srpnja udrugu koja zahtijeva do 40 posto niže najamnine u trgovačkim centrima, smanjivanje troškova naknada koje moraju davati upravama na ime zajedničkih režijskih troškova, lakše uvjete raskida 10-godišnjih ugovora i niži period za koji moraju izdavati bankovna jamstva
Konstantan pad maloprodaje u ovoj godini izvukao je na površinu problem najamnina i uvjeta rada za zakupce u trgovačkim centrima koji je u vrijeme ekspanzije i rasta prometa bio rezerviran samo za interne razgovore između investitora i zakupaca, piše Poslovni dnevnik.
'Više se ne radio o manjoj ili većoj dobiti, nego o tome kako preživjeti. Unatoč krizi i padu prometa za 20 do 40 posto, vlasnici trgovačkih centara nisu spremni podijeliti taj teret sa zakupcima, nego nam podižu najamnine, režijske troškove i naknade za upravljanje. Istovremeno oni nemaju nikakvu obvezu u ugovorima. Prođe li kroz centar 10 ili 10.000 ljudi, oni i dalje traže iste ili već novce. Mi takav stav i ponašanje ne možemo izdržati i zahtijevamo da shvate da se radi o teškoj situaciji', kaže Željko Jeger, vlasnik tvrtke Jeger i potpredsjednik Udruge zakupnika u trgovačkim centrima.
U Udruzi su, osim njegove tvrtke, i zastupnici poznatih robnih marki koje se nalaze u većini trgovačkih centara - Voodoo, Console, Wulf sport i Kluba Kalifornija. Udruga se registrira, a kada završi postupak, zahtjevi će biti poslani upravama svih trgovačkih centara. Jeger kaže da je dosad pristupnicu zatražilo još 20 tvrtki. Udruga bi tako dobila snagu od prosječno 30 posto zakupa prodajnih prostora u trgovačkim centrima i mogućnost pregovaranja s novim trgovačkim centrima koji se grade.
Zakupi u trgovačkim centrima u Zagrebu se, zavisno od položaja lokala, kreću od 30 do 100 eura za četvorni metar mjesečno plus PDV. Zakupci na to plaćaju trošak marketinga, sami plaćaju uređenje lokala, zajedničke i svoje režije, naknade za rad uprave te moraju dati bankovno jamstvo za šest mjeseci u kojem su uračunati svi troškovi.