IZAZOVNA 2016.

Zašto Tedeschijev Atlantic prestaje rasti?

26.02.2016 u 11:00

Bionic
Reading

Sudeći po skromnim očekivanjima poslovnih rezultata Atlantic Grupe za 2016. godinu, idilična vremena obilježena snažnim rastom prihoda i dobiti za Emila Tedeschija su prošlost, a njegova kompanija suočava se s ozbiljnim izazovima

Nakon uspješne 2015. u kojoj su prihodi od prodaje rasli 5,6 posto, a dobit 21,1 posto, Tedeschijeva kompanija za ovu godinu očekuje znatno skromnije rezultate. Prognoze uprave izražene u aktualnom financijskom izvješću za sve ključne poslovne pokazatelje negativne su.

Uprava očekuje blago smanjenje prihoda (0,1 posto), uz snažan pad pokazatelja operativne profitabilnosti. Tako bi se dobit prije poreza, kamata i amortizacije (EBITDA) u ovoj godini trebala smanjiti za 16,3 posto na 475 milijuna kuna, a dobit prije poreza i kamata (EBIT) za 23,3 posto na 310 milijuna kuna.

Koji su glavni razlozi za ovako pesimistične prognoze? U kompaniji ističu da osjetno nižu profitabilnost očekuju prvenstveno zbog velikih ulaganja koja će poduzeti u ovoj godini s ciljem širenja na zapadnoeuropskim tržištima.

'Ulaganja se u najvećoj mjeri odnose na formiranje distributivnih kompanija u Njemačkoj i Austriji, kreiranje adekvatne organizacije i zapošljavanje pedesetak visokokvalificiranih djelatnika. Poseban naglasak stavit će se na pozicioniranje naših brendova u maloprodajnom kanalu na tim tržištima te marketinške aktivnosti kojima će se poticati prodaja krajnjim potrošačima. Općenito, fokus će biti na pojačanoj internacionalizaciji brendova Multipower, Argeta, Donat Mg, Cedevita, Bakina tajna, ali i ostalih brendova iz portfelja Atlantic Grupe', odgovorili su na tportalov upit iz Atlantic Grupe.

Jedan od bitnih razloga zbog kojih je Atlantic prisiljen na intenzivnija ulaganja u jačanje tržište pozicije je i prekid suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu sportske i aktivne prehrane s kojim je u 2015. ostvareno 350 milijuna kuna prometa.

Podsjetimo, Atlantic je prošle godine u Novoj Gradišci otvorio moderan pogon za proizvodnju energetskih pločica u čiju je izgradnju i opremanje uloženo 100 milijuna kuna. Ta investicija predstavljena je kao nastavak konsolidacije proizvodnih kapaciteta s ciljem da se asortiman energetskih pločica, koje su se proizvodile kod treće strane, radi u vlastitom pogonu. Međutim, prebacivanje proizvodnje u vlastitu tvornicu dovelo je i do gubitka unosnog posla sa značajnim vanjskim partnerom.

Iz kompanije nisu tportalu htjeli otkriti o kojem se kupcu radi, ali su potvrdili da uskoro istječe ugovor o suradnji. 'Atlantic Grupa razvijala je recepture i proizvode za velikog kupca u segmentu sportske i aktivne prehrane te osiguravala njihovu proizvodnju kod ugovornog proizvođača proteinskih pločica. Ugovor o suradnji istječe u ožujku ove godine te je navedeni kupac odlučio proizvodnju nastaviti u pogonima dosadašnjeg ugovornog proizvođača, dok će Atlantic Grupa nastaviti s razvojem novih proizvoda te poduzimati korake kako bi obnovila suradnju u prethodnom opsegu', poručuju iz kompanije.

Gubitak prihoda u segmentu privatnih robnih marki Tedeschijeva kompanija planira nadoknaditi rastom prodaje vlastitih i tuđih brendova za koje imaju ugovore o distribuciji. Pritom težište stavljaju na zapadnoeuropska tržišta dok na tržištima Jugoistočne Europe očekuju umjeren rast zahvaljujući jačanju pozicije regionalnih brendova (Cockta, Cedevita, Donat Mg, Argeta, Smoki, Grand Kafa, Barcaffe, Najlepše želje, Chipsos…).

Dodatan pritisak na poslovanje Atlantica čine negativni trendovi na nekad perspektivnom ruskom tržištu. Lani su prihodi na tom tržištu potonuli za 18 posto, a u ovoj godini očekuje se nastavak krize i daljnja devalvacija rublja.

Tedeschija brine i rast dolara budući da se sirovom kavom, kao najvažnijom sirovinom Atlantic Grupe, trguje u toj valuti. Ipak, menadžment u 2016. očekuje niže prosječne cijene sirove kave na globalnim tržištima roba, a rast tečaja dolara planiraju u većoj mjeri anulirati aktivnim hedžiranjem (provođenje financijskih operacija osiguranja od neželjenog kretanja tečaja).

Ako menadžment Atlantica provede zacrtane planove, zastoj u rastu trebao bi biti kratka vijeka, a plodovi novog investicijskog ciklusa trebali bi se vidjeti već 2017. godine.