U Muzeju Louvre zatvorena je izložba Apoksiomena ostvarena u okviru Festivala Hrvatske u Francuskoj. Zahvaljujući upravo toj izložbi uspostavljena je suradnja Ministarstva kulture RH i Hrvatskog restauratorskog zavoda s Centrom za istraživanje i restauriranje umjetnina u francuskim muzejima (C2RMF – Centre de Recherche et de Restauration des Musées de France) u kojem će se od 26. veljače do 4. ožujka obaviti dodatna istraživanja tehnike izrade i sastava materijala od kojih je kip izrađen
Nakon istraživanja obavljenih pod vodstvom Hrvatskog restauratorskog zavoda u Parizu se planira izvođenje rentgenske radiografije i metalografskih analiza (PIXE i ICP). Cilj je ovih novih istraživanja prikupiti dodatne podatke o tehnici izrade kipa, što bi moglo poslužiti kao dodatna argumentacija pri definiraju njegova porijekla i datacije.
Hrvatski Apoksiomen jedan je od rijetkih sačuvanih grčkih kipova koji su nekada krasili grčka svetišta i gradove, posebice vježbališta (gymnasion, palaistra). Prikazuje mladog atletičara koji je upravo završio natjecanje ili vježbanje u trenutku opuštanja i potpune posvećenosti čišćenju svojega tijela od ulja, znoja i prašine.
Brončani kip mladoga atletičara, tzv. Hrvatski Apoksiomen, pronađen je u podmorju otočića Vele Orjule pored otoka Lošinja u Hrvatskoj. Bio je to slučajni nalaz belgijskog turista Renéa Woutersa
Nakon višegodišnjih konzervatorsko-restauratorskih radova u Hrvatskom restauratorskom zavodu, koji su uključivali uklanjanje debele morske inkrustacije s površine kipa, potvrđeno je da je izrađen najvjerojatnije u 2. ili 1. st. prije Krista u nekoj grčkoj ljevaonici prema izvorniku iz 4. st. prije Krista. Nalaz kipa i konzervatorsko-restauratorski radovi privukli su veliko zanimanje stručne i šire javnosti ne samo stoga što su brončani kipovi, posebice grčke provenijencije, iznimno rijetki nalazi, već i stoga što kip pripada dobro poznatome skulpturalnome tipu. Postoji, naime, njegovih čak osam inačica i varijanti, među kojima se naš kip izdvaja svojom cjelovitošću i kvalitetom kao najvjernija slika prototipa.
Postojanje vjernih kopija u različitim materijalima (u mramoru, bazaltu i bronci) te brojne inačice smanjenih dimenzija i varijante upućuju na to da je riječ o vrlo vrijednome i znamenitome djelu koje je često bilo reproducirano.