Jasenko Rasol 12. srpnja u Galeriji Makina u Puli, a u sklopu popratnog programa 66. Pulskog filmskog festivala, otvara izložbu fotografija 'Statisti', posvećenu 'ljudima koji u filmskom kadru isupnjavaju prostor 'iza' glavnih glumaca', primjerice u ulozi publike, prolaznika, gostiju restorana ili kafića
Statist se, kako objašnjava autor u pratećoj izjavi, javlja negdje u pozadini filma, nema teksta, djeluje prema uputama redatelja, tj. kreće se onako kako mu redatelj naloži - lijevo, desno, naprijed, nazad - ili pak samo stoji ili sjedi. Nikad se ne snima u krupnom planu, a ako se to čini, tada je i naknada za angažman veća. Ako se od njega zahtijeva da čini stvari koje nisu u opisu uobičajenog rada statista, to spada u kategoriju: 'statist sa zadatkom'.
Tu standardnu hijerarhiju filmskog seta Jasenko Rasol u svojoj seriji destabilizira. Statisti u njega nisu samo nositelji zadane funkcije, nego su izvučeni u prednji plan, premješteni ih anonimnog kolektivnog prostora u zonu singularnosti u kojoj fotograf bilježi njihove osobne geste ili radnje. Široko gledano, pozicija statista na filmu, može poslužiti i kao metafora geopolitičkih odnosa u kojima su veliki dijelovi društva (ili cijele nacije pa i kontinenti) izuzeti iz procesa odlučivanja.
Rasol je za potrebe ove serije fotografirao statiste u filmovima 'Ljubav ili smrt' Danijela Kušana iz 2014., 'Zvizdan' Dalibora Matanića (2015.), 'Sve najbolje' Snježane Tribuson (2016.), 'Bijeg do mora' Veljka Bulajića (2017. i 'Dnevnik Diane Budisavljević' Dane Budisavljević (2018.).
Izložba 'Statisti' bit će otvorena do 8. kolovoza.