Zagrebačka Galerija Šira otvara u petak samostalnu izložbu Lucije Marin 'Odbačeni', kojom autorica prigodno propituje negativne aspekte običaja ukrašavanja božićnih drvaca koja nakon blagdana postaju nepotrebna i zatrpavaju gradske ulice i smetlišta.
Izložba propituje je li simbolička funkcija božićnog stabla vrijedna masovne sječe i zagađivanja okoliša, bez obzira radi li se o uzgojenim, prirodnim ili, za okoliš podjednako nepovoljnim, plastičnim borovima i jelama.
Po riječima autorice predgovora Maje Flajsig, umjetničko djelovanje Lucije Marin obilježava sraz prirode i kulture u kojemu se očituje naša civilizacijska nemoć prilagodbe i izmijenjenim uvjetima života.
'Izlažući bačena božićna drvca i njihove fotografije, njena je intencija prouzročiti empatični impuls unutar promatrača, koji ostaje obuzet sakupljenom količinom mrtvih stabala, čime masovnost kratkotrajne konzumacije stabala postaje vidljiva i općeprihvaćeni se običaj koji je već stoljećima njegovan kreće propitivati', istaknula je.
Flajsig smatra da bi ta izložba mogla usmjeriti posjetitelja ka dubljem promišljanju utjecaja kojega imamo na okoliš i posljedica koje s vremenom utječu na naše živote i živote naših potomaka.
'Ona nas podsjeća na uzročno posljedične veze koje ostavljaju traga na Zemlji koja nam je svima zajednička. Od nje smo potekli, njoj ćemo se i vratiti. Na nama je sjetiti se da smo i mi djelo prirode, ali smo i njen dio', dodala je.
Lucija Marin (Zagreb, 1995.) završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u rodnom gradu te preddiplomski sveučilišni studij na Kiparskom odsjeku zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti (Mala plastika i medaljerstvo u klasi Dalibora Stošića), a sada studira diplomski sveučilišni studij Kiparstvo u klasi Nevena Bilića.
'Odbačeni', njezina prva samostalna izložba u Galeriji Šira, postavljena nakon tridesetak skupnih diljem Hrvatske, bit će otvorena do 20. siječnja.