Izložba 'Magija skulpturalnog pokreta' Alexandera Caldera, jednog od najslavnijih američkih kipara 20. stoljeća, koju je od otvorenja u Umjetničkom paviljonu 27. rujna do sredine prosinca vidjelo više od 20 tisuća posjetitelja, otvorena je još ovaj vikend, 4. i 5. siječnja
Iz dana u dan broj posjetitelja raste i konačna brojka znat će se nakon zatvaranja izložbe.
Svi zainteresirani za Calderova djela moći će ih u Umjetničkom paviljonu vidjeti još u subotu i nedjelju. Njegove slike te mobili i stabili nastali od 1930-ih do 1970-ih godina posuđeni su iz prestižnih svjetskih muzeja: Centra Georges Pompidou iz Pariza, muzeja Tate Modern iz Londona, Ludwig Museuma iz Koelna, danskog Louisiana Museuma i kolekcije Peggy Guggenheim iz Venecije.
Ukupno je 35 djela koja su po prvi puta predstavljena u Hrvatskoj i ovom dijelu Europe a, presjek Calderova stvaralaštva iz njegove zrele faze dio je ciklusa Umjetničkog paviljona 'Najveći kipari 20. stoljeća' pokrenutog 2014. otkad su u Zagrebu priređene izložbe Joana Miróa, Augustea Rodina i Alberta Giacomettija.
Izložba u Umjetničkom paviljonu tematska je izložba posvećena upravo Calderovim mobilima i stabilima: mobilima - pažljivo uravnoteženim konstrukcijama koje se, cjelovito ili djelomično, gibaju pod utjecajem strujanja zraka, kao i apstraktnim konstrukcijama stabilima. Uz skulpture, obuhvaćen je i slikarski dio opusa kipara koji je, najčešće usko povezan sa skulpturalnim dijelom opusa.
Ravnateljica Umjetničkog paviljona Jasminka Poklečki Stošić, koja je ujedno i autorica izložbe, te izbora djela i likovnog postava, rekla je da je Alexander Calder unio revoluciju u kiparstvo 20. stoljeća.
Iako nije prvi koji je 'pokrenuo' skulpturu, Calder je u tim nastojanjima otišao najdalje, a njegovi su mobili i stabili danas prepoznatljivi diljem svijeta i može ih se vidjeti u svim najvažnijim svjetskim muzejima kao i na javnim površinama brojnih gradova u Europi i svijetu, napomenula je.
Izložbu prati i dokumentarni film u kojem se može čuti da je Calderova najdraža boja crvena, netko je izračunao da je u 50 godina svakoga dana izradio po jednu skulpturu koje je rado volio i darivati. Kad nije izrađivao skulpture, volio je izrađivati nakit za svoju ženu, a na pitanje novinara kako zna da mu je skulptura gotova, šaljivo je odgovorio da znade po tome što je - uskoro večera.
Realizaciju izložbe pomogli su Grad Zagreb i Turistička zajednica Grada Zagreba, Ministarstvo kulture RH, dok je generalni sponzor izložbe tvrtka INA.