Prva retrospektiva u ciklusu Europski filmski redatelji bit će posvećena proslavljenom španjolskom redatelju i oskarovcu. U sklopu retrospektive, organizirane u suradnji s Veleposlanstvom Španjolske u Zagrebu, bit će prikazano deset filmova, i to iz rane faze Almodovarova stvaralaštva koju su obilježile komedije te iz srednje faze kojom dominiraju melodrame
Na programu su filmovi: 'Labirint strasti' (1982), 'Mračne navike' (1983) 'Čime sam to zaslužila' (1984), 'Matador' (1986), 'Žene na rubu živčanog sloma' (1988), 'Veži me' (1989), 'Kika' (1993), 'Cvijet moje tajne' (1995), 'Živo meso' (1997) i 'Sve o mojoj majci' (1999). Retrospektiva filmova Pedra Almodovara bit će prikazana dvaput, tijekom festivalske predigre od 11. do 17. srpnja te tijekom glavnog programa od 18. do 25. srpnja.
Danas jedan od najcjenjenijih i najpopularnijih europskih redatelja, (rođen u španjolskom mjestašcu Calzada de Calatrava 1949. godine), Pedro Almodovar je početkom sedamdesetih u Madridu radio najrazličitije poslove, od nastupa u rock grupama i avangardnim kazališnim družinama do pisanja tekstova za stripove i snimanja kratkih amaterskih filmova. Upravo ta iskustva oblikovala su njegova prva dugometražna ostvarenja i ostavila trajan trag u njegovu opusu, koji je do temelja prodrmao svjetonazor postfrankovske Španjolske i promijenio recepciju Španjolske u svijetu. Osamdesete su, s iznimkom 'Matadora', za Almodovara bile godine komedija. Nakon dugometražnog debija 'Pepi, Luci, Bom i druge djevojke iz grupe' (1980), Almodovar snima 'Labirint strasti', posve nekonvencionalnu i originalnu campovsku romantičnu komediju, sa za njega karakterističnim likovima s društvenog ruba i osobama u potrazi za vlastitim spolnim identitetom. Iz te su faze za ovaj ciklus, koji se otvara 'Labirintom strasti', odabrani i filmovi 'Mračne navike', 'Čime sam to zaslužila', 'Matador', 'Žene na rubu živčanog sloma' i 'Veži me'.
U devedesetima se Almodovar snažnije okrenuo melodrami, a najuspješniji filmovi tog razdoblja su upravo 'Kika', 'Cvijet moje tajne' i 'Živo meso'. Gotovo cjelokupni Almodovarov opus posvećen je jakim ženskim likovima (s iznimkom 'Lošeg odgoja', njegovog najosobnijeg ostvarenja) i potrazi za ljubavlju. Vrhunac njegove srednje faze stvaralaštva je melodrama 'Sve o mojoj majci', u kojoj su objedinjene sve njegove dotadašnje tematske preokupacije, a kojom se i zaključuje ova retrospektiva.