Nedjelja na Zagreb Film Festivalu donosi u glavnom programu dvije drame s različitim predznacima - 'Visoka djevojka' Kantemira Balagova bolna je poslijeratna ruska priča, dok je 'Patrick' Tima Mielantsa crnohumorna belgijska drama smještena u nudistički kamp
Inspiriran pričama ruskih žena iz 2. svjetskog rata, objavljenima u kontroverznoj knjizi 'Rat nema žensko lice' nobelovke Svetlane Aleksijevič film 'Visoka djevojka' prati dvije mlade žene u Lenjingradu nakon 2. svjetskog rata.
Visoka i mršava Ija radi kao medicinska sestra u bolnici za ratne veterane, gdje ponekad vodi i malenog Pašku, sina svoje nepredvidljive i ćudljive prijateljice Maše, koja joj je čista suprotnost.
Balagov je oduševio kritiku već svojim prvim filmom 'Bliskost', za koji je u Cannesu 2017. osvojio nagradu FIPRESCI u programu Izvjestan pogled. Svojim drugim filmom, 'Visoka djevojka' opravdao je povjerenje kritike, osvojivši u Cannesu nagradu za najbolju režiju i nagradu FIPRESCI u istom programu. Film je aktualni ruski kandidat za Oscara.
Film 'Patrick' Tima Mielantsa, najavljuje se kao 'otkačena crnohumorna drama o ekscentričnim ljudima, sitnim zadovoljstvima i važnim alatkama.'
Naslovni lik živi u nudističkom kampu svoga oca gdje je zadužen za održavanje i popravke, no savršeno posloženu svakodnevicu poremeti mu gubitak omiljenog čekića. Kada kreće u potragu među gostima kampa, saznaje da oni iako su bez odjeće otkrili sve imaju još neotkrivenih tajni.
Mielants je režirao epizode popularnih serija 'Legion' i 'The Terror' te cijelu treću sezonu serije 'Peaky Blinders'. Za svoj prvijenac, film 'Patick' u Karlovim Varima je osvojio nagradu za najbolju režiju. U jednoj od uloga pojavljuje se i glumac Jemaine Clement ('Orao protiv morskog psa", 'Kad padne mrak').
'Božanska ljubav' Gabriela Mascara u programu Ponovno s nama
Program Ponovno s nama prikazuje futurističku dramu 'Božanska ljubav' Gabriela Mascara, brazilskog redatelja, scenarista i umjetnika, autora nagrađivanog 'Neonskog bika', prikazanog na ZFF-u prije četiri godine.
Film 'Božanska ljubav', premijerno prikazan na Sundanceu, a potom i na Berlinaleu, smješten je u 2027. godinu, u Brazil koji se, iako je službeno i dalje sekularan, ubrzano pretvara u religijsku distopiju kojoj je svrha pojedinca da uđe u bogobojaznu bračnu zajednicu.
Jedna od njih birokratkinja je Joana koja je strastveno predana vjeri, pa koristi svoju poziciju kako bi sabotirala razvode klijenata, dok u društvu u kojem javni skeneri objavljuju koja je žena trudna i sama očajnički pokušava zanijeti.
Kako stoji u najavi, riječ je o 'omamljujućem ostvarenju u kojem se gospel i erotika miješaju kako bi ispripovijedali relevantnu priču o vjeri i moći.'
Popratni program posvećen padu Berlinskog zida - 'Dva Berlina - filmom preko zida' donosi u Dvoranu KIC dva filma, od kojih 'B-film: zvuk i strast Zapadnog Berlina 1979. – 1989.' Jörga A. Hoppea, Heika Langea i Klausa Maecka, s mnogim svjedocima vremena podsjeća na glazbenu scenu u Zapadnom Berlinu tijekom osamdesetih.
Nakon toga će se prikazati i film 'Zec na berlinski' u režiji Bartosza Konopke o fenomenu zečeva koji su do rušenja zida živjeli na ničijoj zemlji, a potom slijedi tribina na temu 30. obljetnice rušenja Berlinskog zida, koju će moderirati povjesničar Hrvoje Klasić.
U sklopu programa Fragmenti Egzila prikazuje se film 'Obećanje', kojim su braća Dardenne stekla međunarodnu slavu.
To je mučna priča o sazrijevanju, dijelom inspirirana Braćom Karamazovima, u kojoj je Europa prikazana kao bezdušni kapitalizam koji slabije razvijeni svijet podvrgava novom obliku roblja.
U središtu radnje nalaze se mehaničarski šegrt Igor i njegov otac Roger koji se bavi krijumčarenjem imigranata, koji se posvađaju kada treba pomoći udovici afričkog radnika.
U NS Dubrava nastavlja se program Bibijada namijenjen osnovnoškolcima, koji je ove godine posvećen temi ekologije i inpirirano globalnim pokretom mladih za klimu. Na rasporedu je nizozemski film 'Taiki' redateljice Mirjam de With.
Festival se održava i u KUC Travno, gdje se u nedjelju prikazuje 'Mlijeko', islandski film u režiji Grímura Hákonarsona, dok su prijepodnevni sati u tom kvartovskom kinu rezervirani za one najmlađe i program kratkih filmova Moj prvi odlazak u kino.