Redatelj Paolo Magelli postavlja 'Malograđane' Maksima Gorkog za početak nove sezone Gavelle
Zagrebačko Gradsko dramsko kazalište Gavella u novoj sezoni 2019./2020. najavljuje pet premijernih naslova, a otvorit će je 4. listopada predstava ‘Malograđani’ Maksima Gorkog, kanonski tekst svjetskog dramskog pisma koji postavlja redatelj Paolo Magelli.
Debitantska drama ruskog i sovjetskog pisca napisana 1901., četiri godine prije Prve ruske revolucije, smatrana jednim od njegovih najuspješnijih dramskih naslova, ‘Malograđani’ Maksima Gorkog komad je koji se bavi životom u teška, prijelomna vremena, kada se osjeća dašak nadolazećih promjena i novih vrijednosti.
Drama koja je odavno ušla u zlatni kanon svjetske dramaturgije, ‘Malograđani’ obiluju galerijom živopisnih, kompleksnih lica ‘u potrazi’ za mnogočime – ljubavlju, vjerom, smislom. U fokusu je obitelj Vasilija Vasiljeviča Besemjonova, bogatog malograđanina. Njegov je dom uvijek pun ljudi: žena Akulina Ivanovna, kćerka Tatjana, sin Petar, posinak Nil, podstanari i razni gotovani.
Ali, nema mira i jednodušnosti pod krovom te kuće - fatalno se razlikuju nazori, interesi, simpatije. Očita je kriza arhaičnih obiteljskih odnosa, dolazi novi naraštaj koji donosi sukob očeva i djece.
‘Malograđanština kao mentalitet i stanje duha itekako živi u našem suvremenom društvu, pa tako komad koji je Gorki napisao prije više od sto godina i danas izaziva i nudi se pozornici, glumstveno i polemično... ‘, stoji u najavi.
Glume Boris Svrtan, Ksenija Pajić, Živko Anočić, Tena Nemet Brankov, Janko Rakoš, Enes Vejzović, Ivana Roščić, Barbara Nola, Ranko Zidarić, Jelena Miholjević, Bojana Gregorić Vejzović, Nenad Cvetko i Andrej Kopčok.
Režiju potpisuje Paolo Magelli, dramaturginja je Željka Udovičić Pleština, scenograf Lorenzo Banci, kostimografkinja Marita Ćopo, a autor glazbe Ljupčo Konstantinov.
Od Krleže do Gavrana
Sljedeći premijerni naslov nove Gavelline sezone bit će, 6. prosinca, klasik hrvatske dramske književnosti ‘Gospoda Glembajevi’ Miroslava Krleže, u kojoj će u ulozi Nacija Glembaya na pozornici teatra u Frankopanskoj 50. godišnjicu svojeg umjetničkog rada obilježiti Zlatko Vitez.
Dugogodišnji član glumačkog ansambla kazališta Gavelle tako se kao glumac vraća na svoju pozornicu, u jednoj od najzahtjevnijih uloga kultnoga pisca. Glumački će s njim surađivati Nataša Janjić kao Barunica Castelli, Amar Bukvić kao Leone Glembay, te Dijana Vidušin, Darko Milas, Ozren Grabarić, Sven Medvešek, Hrvoje Klobučar, Andrej Dojkić i Nikola Baće. Kroz Krležin će ih tekst redateljski voditi Miroslav Međimorec, scenografiju osmišljava Zlatko Kauzlarić Atač, kostime Marita Ćopo, a glazbu Matej Meštrović.
Kao prvi premijerni naslov u 2020., Gavella najavljuje, 14. veljače, dugo očekivanu dramsku praizvedbu romana ‘Hotel Zagorje’ Ivane Bodrožić. Dirljivu, potresnu i kritičnu priču o izbjeglištvu, ispričanu iz perspektive prognane vukovarske djevojčice koja je postala jedan od nezaobilaznih naslova nove hrvatske književnosti, postavlja redateljsko-dramatuški tandem Anica Tomić i Jelena Solarić.
Slijedi, 27. ožujka 2020., premijera komada ‘Posjet stare dame’ švicarskog dramatičara Friedricha Durrenmatta, najavljen kao oštra kritika suvremenog poimanja svijeta gdje je sve podređeno kapitalu i gotovo utopistička priča o razornoj moći ljubavi i tuzi nerealizirane žudnje. Miješajući elemente melodrame, tragedije, crne komedije i groteske, ovaj izrazito živ i aktualan tekst propituje teme poput korupcije kao izvora gospodarske devastacije, urušavanja morala, napuštanja zemlje u potrazi za boljim životom, uz gorčinu povratka bez iluzija.
Dürrenmattov predložak iz 1956. do suvremenosti će izbistriti dramaturg Tomislav Zajec i redateljica Dora Ruždjak Podolski.
Kao posljednji premijerni naslov nove Gavelline sezone najavljena je, 24. travnja iduće godine, drama Mire Gavrana ‘Tajna Grete Garbo’ u režiji Ivice Boban. Ispisan ‘u prenapregnutom prostoru između biografije i mita, stvarnosti i fikcije’, Gavranov komad bavi se jednom od najvećih zvijezda klasičnog Hollywooda koja je u privatnom životu bila osebujna i tajnovita.
‘Naličje uspjeha, posve obična, ranjiva strana slavnih, fragilnost skrivena iza medijske slike koju osobe poput Garbo žele ili moraju graditi o sebi, u središtu su ove igre za dvije glumice i dva glumca’, stoji u najavi.