'Zbrajanjem do beskraja - triptisi, kvadrifore i polinomi' naziv je izložbe Zlatana Vrkljana, jednog od najvažnijih suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika, koja se večeras otvara u Umjetničkom paviljonu
Ravnatelj Umjetničkog paviljona Radovan Vuković najavio je da se Vrkljan predstavlja s pedesetak recentnih radova u tehnici enkaustike, vrlo važne dionice njegova likovnog opusa.
Zlatan Vrkljan profesor je na Akademiji likovnih umjetnosti (ALU) u Zagrebu, osnivač i umjetnički direktor nekad kultne zagrebačke galerije 'Arterija', autor koji je izlagao na mnogim izložbama u zemlji i inozemstvu, među kojima se posebno ističe 48. venecijanski bijenale 1999.
Autor teksta u predgovoru kataloga izložbe Tonko Maroević ističe kako je odavno znano koliko je Zlatan Vrkljan prihvatio tradicionalne metjerske pretpostavke te je njihove zakonitosti napregnuo do krajnjih granica.
Također ističe kako bismo njegovo stajalište 'mogli okrstiti apologijom čistog slikarstva i istodobnim izazivanjem logike likovnih umjetnosti' s uvijek neizvjesnim završetkom pa zato nije pretjerano kazati kako ga i dalje vodi čežnja za nemogućim.
Najnovijim ciklusom slika sustavno ispunjava prostor Umjetničkog paviljona, povlaštenog ambijenta provjere slikarskih opcija i dometa, a sam postav ima težinu odmjerene kompozicije i svjesno ulančavanje elemenata.
U Vrkljanovu rukopisu nema ništa dirigiranoga ili usiljenoga, nego on teče organski bujno, katkad nagonski opušteno, a katkad onirički, latentno, automatizmom geste, naglašava Maroević i dodaje kako - koliko god slike na izložbi bile grupirane u određene numeričke/geometrijske cjeline, umrežene u poliptihalne ansamble (od po tri ili četiri člana) - ne treba inzistirati na ezoteričnosti trojstva ili četvorstva.
Vrkljan ne teži brisanju tragova, nego upisivanju uvijek novih slojeva, nanošenju pigmenta preko pigmenta pa je netočno reći da su njegove slike sasvim lišene oblikovnih naznaka - dapače, vrlo su eksplicitne u evidentiranju ishodišnih ritmova, nekog unutarnjeg gibanja i proziranja 'potkožne' razine, ističe među ostalim Maroević.
Novi ciklus slika Zlatana Vrkljana važan je autorov pomak prema maksimalizmu imanentnih likovnih zahtjeva, a svojom katarktičkom usmjerenošću i ulogom znatno pridonosi reafirmaciji medija kojim se slikar služi i kojemu - jednako ponizno koliko i samosvjesno – služi, zaključuje Tonko Maroević.
Izložba će biti otvorena do 10. lipnja.