U Zagrebu se večeras u Martićevoj 4 otvara multifunkcionalni dizajnerski centar Croatian Design Superstore posvećen promociji i afirmaciji hrvatskoga dizajna, a na otvorenju će pristustvovati kreativna direktorica projekta Ira Payer i ivestitorica Suzana Košćak.
Croatian Design Superstore koncipiran je kao kulturno-ekonomska platforma za zagovaranje i tržišno osnaživanje hrvatskog dizajna. Okosnicu platforme, reprezentativnu prodajnu izložbu hrvatskog dizajna, čini selekcija najboljih primjeraka proizvoda s visokom dodanom vrijednošću, dizajniranih u Hrvatskoj, bilo da je riječ o maloserijskim, obrtničkim, manufakturnim ili industrijskim proizvodima, priopćili su osnivači.
Odabir je sastavljen prema kriterijima izvrsnosti u dizajnu, a uzima u obzir kvalitetu proizvoda u cjelini. Aktualni odabir proizvoda, među kojima su i mnogi dobitnici neke od uglednih svjetskih nagrada za dizajn, čini 130 proizvoda i proizvodnih serija, kroz koje je zastupljeno više od 150 autora i autorskih kolektiva te u čijoj proizvodnji sudjeluje više od 100 poslovnih subjekata.
Osim stalne prodajne izložbe najboljeg dizajna kao središnjeg sadržaja, u suradnji s domaćim kompanijama i institucijama u okviru platforme planiraju se i brojne komplemen- tarne programske aktivnosti koje promoviraju dizajn i dizajnere, educiraju o strateškoj uporabi dizajna te podupiru stvaranje branda hrvatskog dizajna.
Značaj Croatian Design Superstorea, inicijative relevantne za razvoj kreativne ekonomije u Hrvatskoj, još je veći ako se uzme u obzir da nije riječ o projektu zasnovanom od strane države ili grada, odnosno javnog sektora, već u potpunosti o neovisnom projektu iza koje stoje dizajnerica Ira Payer, javnosti poznata kao aktivna promotorica domaćeg dizajna i dugogodišnja predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva (2005.-2012.) te Suzana Košćak, ekonomistica i financijska analitičarka, koja je ujedno i privatna investitorica projekta.
“Unatoč izuzetno velikom potencijalu koji pokazuje dizajn u Hrvatskoj kao osobito obećavajuća grana kreativne industrije, upravo je dosadašnji izostanak kontinuirane maloprodaje, distribucije i strateške promocije hrvatskog dizajna jedan od ključnih problema koji koče njegov puni uspjeh u kontekstu tržišne relevantnosti pa time i lančanog efekta na pro- izvodnju i hrvatsko gospodarstvo u cjelini. Croatian Design Superstore namjerava utjecati ne samo na povećanje potražnje i posljedično tome i veće proizvodnje domaćeg dizajna, već i na njegovo uključivanje u poslovne procese, afirmaciju u kontekstu razvoja proizvoda te dugoročno i na kulturu dizajna u Hrvatskoj. Uza ostalo, Croatian Design Superstore atraktivan je turistički sadržaj koji podiže razinu cjelokupne turističke ponude i kroz uvid u kreativnu klasu nudi jednu kvalitetnu i prosperitetnu sliku Zagreba i Hrvatske.”, izjavila je Ira Payer, kreativna direktorica platforme Croatian Design Superstore.
Za izgled zagrebačkog Croatian Design Superstorea zaslužni su arhitekti Iva Letilović i Igor Pedišić, koji su osmislili intrerijer nadovezujući se konceptualno na njegovu inicijalnu verziju pop-up shopa, čiji su također autori.