Program igranih filmova na 17. Sarajevo film festivalu u četvrtak nije donio osobita uzbuđenja pa je daleko najbolji dojam ostavio omnibus kratkih filmova 'Quattro Hong Kong 2'
Natjecateljski program u četvrtak obilježili su ex Yu filmovi iz Crne Gore i Slovenije, koji teško da će ostati zapamćeni u povijesti tamošnjih kinematografija.
Posljednje poglavlje' Nemanje Bečanovića priča je o mladom piscu Jovanu koji u želji da završi svoj roman odlazi u osamu, u zabačeno selo čiji malobrojni stanovnici žive u izolaciji od civilizacije. Jovan nije dobro prihvaćen među nepismenim i divljim ljudima, a njega pomalo plaši njihovo neobično i neobjašnjivo ponašanje.
Iako bremenit simbolikom, 'Posljednje poglavlje' ostavlja dojam ispraznosti. Film je režiran pomalo tromom rukom, pokušaj da se kreira sablasna atmosfera nije baš uspio, glumački je neuvjerljiv, dijalozi su 'drveni', a jedini solidan dio je filmska fotografija kojom dominira paleta izrazito hladnih tonova.
U odnosu na 'Posljednje poglavlje', koje je prikazano izvan konkurencije natjecateljskog programa festivala, slovenski 'Izlet' Nejca Gazvode doima se gotovo kao solidan film. U središtu radnje je troje najboljih prijatelja – vojnik Gregor koji je na odmoru i sprema se za skori povratak na afganistansko ratište, frustrirani homoseksualac Andrej i emocionalno neuravnotežena Živa. Njihov zajednički odlazak na izlet prilika je da se raščiste odnosi, otkriju mračne tajne i podijele strahovi od neizvjesne budućnosti. Ono što je trebao biti užitak i odmor od svakodnevne rutine pretvara se u neugodno iskustvo, a glavni junaci shvaćaju da su dani djetinje bezbrižnosti i radosti zauvijek iza njih.
'Izlet' preuzima dobro znan filmski obrazac kakvim se nedavno poslužio i Ognjen Sviličić u svome filmu 'Dva sunčana dana'. I dok je Sviličiću priča o ljubavnom trokutu tijekom dramatičnog izleta u divljinu poslužila kao alegorija odnosa između Hrvatske i EU-a, Gazvoda kroz svoje likove progovara o pesimizmu mlade članice EU-a čiji se građani i dalje izvan granica svoje zemlje osjećaju kao građani drugog reda, a budućnost im se ne čini nimalo svijetla.
Najzanimljiviji film dana, 'Quattro Hong Kong 2', nastao je na nekonvencionalan način, na inicijativu Međunarodnog filmskog festivala u Hong Kongu koji je angažirao četvoricu cijenjenih azijskih redatelja da snime kratke filmove o gradu. Objedinjeni u jedva nešto više od sat vremena dug omnibus, filmovi Brillantea Mendoze, Stanleyja Kwana, Ho Yuhanga i Apichatponga Weerasethakula nude posve različite vizure života u Hong Kongu, ostajući pritom vjerni svaki svom osebujnom filmskom izričaju.
Kako je riječ o redom iznimnim autorskim ličnostima, njihove minijature na zadanu temu su sjajne. Mendozina ljubavna elegija pokojnoj supruzi, budućoj djevojci i azijskom velegradu istinski je dirljiva, Stanley Kwan u svega 13 minuta uspijeva ispričati životne priče putnika u jednom autobusu i predočiti nam 'glazbu njihovih života', Apichatpong Weerasethakul u svojoj se maniri poigrao s motivom dvojice muškaraca koji se fotografiraju u jednom neboderu, a Ho Yuhang snimio je zanimljiv i duhovit krimić o ilegalnoj trgovini zmijama.