Skupna izložba 'Mit i Art'
Izvor: Promo fotografije / Autor: hdlu.hr
Skupna izložba 'Mit i Art'
Izvor: Promo fotografije / Autor: hdlu.hr
Skupna izložba pod nazivom 'Mit i Art', otvorena u zagrebačkoj Galeriji Bačva Doma Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU), donosi radove po troje litavskih i hrvatskih umjetnika koji različitim umjetničkim izražavanjem istražuju granice pojmova mita i umjetnosti te propituju njihov odnos
Izložba je rezultat suradnje HDLU-a i Galerije Meno parkas u Kaunasu u Litvi, a ideja je bila posvetiti je jednoj osebujnoj ličnosti iz Litve te jednoj iz Hrvatske', kazao je, predstavljajući projekt na otvorenju, predsjednik HDLU-a Josip Zanki
Odabrani su litavski skladatelj i slikar Mikalojus Čiurlionis te kao njegov hrvatski kontrapunkt, povjesničar, političar i mitolog Natko Nodilo. Zanki je istaknuo kako je Litva u nizu aspekata slična Hrvatskoj, zbog čega je bilo daleko lakše ostvariti umjetničku komunikaciju i zajedno raditi te poručio kako mu je izrazito drago što je došlo do te suradnje.
Na izložbi ne postoje izravne poveznice s Čiurlionisom i Nodilom. U kontekstu projekta istraživanja odnosa mita i umjetnosti hrvatski autori obuhvaćeni izložbom koriste se različitim sredstvima izražavanja da bi predstavili tri aspekta mita.
Nekonvencionalna modna izložba i fotoperformans 'Pogled u međusvijet' riječke multimedijalne umjetnice, modne dizajnerice i performerice Tajči Čekade donosi 12 fotografija mitskih bića koja ilustriraju sakralni, arhaični mit. Čekada stvara bajkovite kreacije od raznih materijala - među ostalima, od dlaka, kože, suhog voća, perja, školjaka, lišća i mahovine. U povodu otvorenja izložbe njezine su kreacije Galerijom Bačva 'prošetali' modeli od krvi i mesa.
Za ilustraciju ideološkog mita odabran je rad 'Tri kralja' (2012) kipara Ivana Fijolića, dok provokativni radovi multimedijalne umjetnice Ksenije Kordić služe kao ilustracija anarhičnog mita.
Kordićkin 'Kron vs Narcis' (2003) serija je 126 fotografija složenih u cjelinu kao fotokolaž, a koje fotografski dokumentiraju umjetničino lice ili tijelo u suodnosu s nagom lutkom Barbie. Izložba donosi i fotografsku dokumentaciju njezina performansa 'Samozapaljenje' održanog u zagrebačkom klubu Močvara 2003, u kojemu je umjetnica ritualno palila Bibliju, Kuran i Bhagavad-gitu i potom od pepela pomiješanog s glinom oblikovala falusni simbol, također obuhvaćen izložbom.
Litavsku sekciju umjetnika čine Julija Pociute, Povilas Ramanauskas i Gabriele Tamoliunaite. U svojoj kolaž-instalaciji 'Sinergija' Pociute istražuje važnost mita i analizira ga očima djeteta. Apstraktno platno 'Stvaralačka sumaglica i san o postojanju' Ramanauskasa nudi ideju o stvaranju svijeta iz magle; tim radom umjetnik pokušava objasniti podrijetlo mita o svemu preko pojma sna. Videorad G. Tamoliunaite 'Vrag ima stotinu lica' istražuje povijest mita kroz priču o vragu.
Izložba, koju je litavska publika mogla pogledati od 5. do 31. srpnja, u Zagrebu ostaje otvorena do 14. rujna.