PULA FILM FESTIVAL

Publici je najbolji ZG80, a žiri je najboljim filmom proglasio 'Kratki izlet'

22.07.2017 u 14:00

Bionic
Reading

Na ovogodišnjem, do sada najbogatijem izdanju Festivala prikazano je ukupno 170 filmova, od čega 88 premijera, kroz 15 različitih filmskih programa. Filmove su ove godine evaluirala četiri različita ocjenjivačka suda: Mladi filmofili, Fedeora, ocjenjivački sud Međunarodnog programa i ocjenjivački sud Hrvatskog programa. Dodijeljene su i nagrade publike te filmskih kritičara

Velika Zlatna Arena za najbolji film dodijeljena je filmu Kratki izlet redatelja Igora Bezinovića, produkcijske kuće Studio Pangolin, producenta Igora Bezinovića. Zlatna vrata Pule publika je odlučila dodijeliti filmu ZG80, redatelja Igora Šeregija, produkcijske kuće Kinoteka, producenta Ljube Zdjelarevića.

Zlatna arena za najbolji film dodjeljuje se filmu Sieranevada, redatelja Cristia Puiua - ‘Sjajna tragikomedija s elementima farse u kojoj autor oko karmina za oca jedne obitelji iz Bukurešta u interijerima njihova stana kreira fresku dinamičnih obiteljskih odnosa u kojoj se bavi politikom, crkvom, nacionalnom prošlošću i međuljudskim odnosima. ‘

Zlatna arena za režiju dodjeljuje se  Milošu Radoviću za film Dnevnik mašinovođe - ‘Skladno i nenametljivo režirana crna komedija s iznimnim osjećajem za dramaturšku kompaktnost i narativni ritam. ‘

Zlatna arena za glumačko ostvarenje dodjeljuje se Salomi Demuria za ulogu Ire u filmu Kuća drugih redatelja Rusudana Glurjidzea - ‘Između nekoliko ženskih likova izdvaja se lik snažne, odlučne Ire, zaštitnice obitelji koju s mnogo nijansiranosti tumači Salome Demuria.’

Nagrada Breza za najboljeg debitanta dodjeljuje se Čejen Černić za film Uzbuna na Zelenom Vrhu redateljice Čejen Černić.

'U svom dugometražnom prvijencu temeljenom na gotovo šest desetljeća starom romanu Ivana Kušana, Čejen Černić uspješno kreira šarmantno infantilnu cjelinu s efektnim ozračjem bezbrižnog djetinjstva.'

Zlatna arena za oblikovanje zvuka dodjeljuje se Martinu Semenčiću za film Kratki izlet redatelja Igora Bezinovića.

'Za istinsku i cjelovitu režiju zvukovnosti ovoga vrijednog filma.  Sve što se čuje u 'Kratkom izletu', svaki šum, glazba, dijalog, izvedeno je i isprepleteno s rijetkom finoćom i u potpunom suglasju sa svim ostalim elementima filma.'

Zlatna arena za masku dodjeljuje se Bianki Žugelj i Tatjani Tomišić za film ZG80 redatelja Igora Šeregija.

'Maska  vjerno dočarava  izgled u 80-tima, posebice u  frizurama.  Osobita je besprijekornost u gradaciji izgleda likova koji  prolaze različite situacije tijekom jednoga dana.'

Zlatna Arena za vizualne efekte u filmu dodjeljuje se Pragma Videu i Visual effects Houseu  za film Anka redatelja  Dejana Aćimovića.

'Vrhunska računalna animacija, rijetka u hrvatskom filmu, dočarava  mistični svijet i maštu djevojčice Anke.'

Zlatna Arena za specijalne efekte u filmu dodjeljuje se Branku Rapalustu za film Mrtve ribe redatelja Kristijana Milića.

Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Katarini Pilić za film Ne gledaj mi u pijat redateljice Hane Jušić .

'Kostimi su u suverenom suglasju s  likovima filmske priče, pridonoseći cjelovitoj slici njihova  socijalnog i duhovnog stanja.'

Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Petri Poslek i Ivi Rodić za film Goran redatelja Nevija Marasovića.

'Scenografija učinkovito slijedi scenaristički predložak i redateljske postupke filma snimanog u pomno biranim idiličnim eksterijerima i naizgled ugodnim interijerima snježnog Gorskog Kotara i opatijskog mora.  Svojom suprotnošću scenografija je u učinkovitom kontrapunktu filmskoj priči.'

Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Alenu Sinkauzu i Nenadu Sinkauzu za film Goran redatelja Nevija Marasovića.

'Glazba je jedan od ključnih segmenata filma redatelja Nevija Marasovića. U priči o likovima uhvaćenima u procijepu između želja i mogućnosti te ambicija i realnosti, kombinacija evergrina i središnje glazbene teme s variranjem motiva prijeteće potmule grmljavine, učinkovito gradira dramsku tenziju.'

Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Hrvoju Mršiću za film Agape redatelja Branka Schmidta.

Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada
  • Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada
  • Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada
  • Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada
  • Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada
  • Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada
    +11
Konferencija za medije Pulskog filmskog festivala na kojoj su proglašeni dobitnici nagrada Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic

'Nagrađujući montažu ovoga filma, žiri izdvaja osobito ritmičko i dramaturško nastojanje da se montažom kao umjetničkim filmskim postupkom nadogradi pripovjedni element ovoga filma. Činjenicu da se je u tome uspjelo potvrđuje 'nevidljivost' montaže. I kao tehničkog i kao dramaturškog postupka.'

Zlatna Arena za kameru dodjeljuje se Branku Linti za film Ustav Republike Hrvatske redatelja Rajka Grlića.

'Za suptilnu i nenametljivu ugođajnost koja filmskoj priči ovoga djela stvara vizualni okvir u kojoj se ona tako suvereno razvija.'

Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Dejanu Aćimoviću za ulogu Ante Samardžića u filmu Ustav Republike Hrvatske redatelja Rajka Grlića.

'U svakoj sceni filma 'Ustav Republike Hrvatske' u kojoj se pojavljuje, Dejan Aćimović u liku Ante Samardžića vrhunskom glumačkom vještinom osvaja pozitivizmom, altruizmom i pitkim humorom.'

Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Nebojši Glogovcu za ulogu Vjeke Kralja u filmu Ustav Republike Hrvatske redatelja Rajka Grlića.

'Lik zagrebačkog intelektualca koji je obilježen obiteljskom anamnezom, manjinskim seksualnim statusom i  pripadnošću etničkoj većini, Nebojša Glogovac dočarava s osobitom suptilnošću.  Spretno balansira humorom i oporošću, cinizmom i empatijom, muževnošću i feminiziranošću.'

Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Arijani Čulina za ulogu Vere u filmu Ne gledaj mi u pijat redateljice Hane Jušić.

'Glumica je cijelim svojim glumačkim aparatom i ljudskim habitusom izgradila živ, zaokružen i rijetko uvjerljiv lik nezrele i submisivno-posesivne supruge i majke koja izmiče svakom stereotipu.'

Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Miji Petričević za ulogu Marijane u filmu Ne gledaj mi u pijat redateljice Hane Jušić.

'U svojoj debitantskoj ulozi glumica sigurno i sugestivno dočarava sve vidljive i nevidljive slojeve karaktera mlade protagonistice, njezinu istovremenu grubost i nježnost, oporost i požrtvovnost, sućutnost i mizantropičnost te želju za bijegom uz spoznaju da je taj bijeg nemoguć .'

Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Rajku Grliću i Anti Tomiću za film Ustav Republike Hrvatske redatelja Rajka Grlića.

'Aktualna i intrigantna 'ljubavna priča o mržnji'. Životne, zaokružene i u hrvatskoj svakodnevici ukorijenjene likove autori scenarija na human, empatičan i duhovit način suočavaju s vlastitim predrasudama, nesigurnostima pa i mržnjama, navodeći ih na upoznavanje drugih i drugačijih, onih sa suprotnog etničkog, idejnog, ideološkog i svjetonazorskog pola, te na međusobnu toleranciju i prihvaćanje.'

Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se Hani Jušić za film Ne gledaj mi u pijat.

' Za nadahnuto orkestriranje svim stvaralačkim elementima ovog dirljivog filma koji u svakom kadru  potvrđuje iskrenu autoričinu potrebu da se bavi osobitim i bremenitim svijetom svojih junaka.'

Velika Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se filmu Kratki izlet redatelja Igora Bezinovića, produkcijske kuće Studio Pangolin, producenta Igora Bezinovića.

'Nadahnuta  i moderna egzistencijalistička alegorija koja nenametljivo raste iz kadra u kadar. Poput junaka Bezinovićeva filma koji se  odluče za avanturu traganja za starom Gradinom koja navodno krije rijetke ljepote i gledatelj koji  se odvaži zaroniti u ovaj film susrest će se s osobitim i širokim spoznajama. Vrsna križanja fikcije i dokumentarizma, nadogradnje konkretnoga apstraktnim, a realnoga nadrealnim.'

Uz ove nagrade Ocjenjivački sud hrvatskog programa upućuje posebne pohvale filmu Mrtve ribe redatelja Kristijana Milića u produkciji Eurofilma i koprodukciji Kazališno-filmske udruge Oktavijan za produkcijski entuzijazam i skladnu sinergiju filmskih profesionalaca iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine.