BIJENALE INDUSTRIJSKE UMJETNOSTI

'Ravno u sunce': U šest hrvatskih gradova 70 svjetskih umjetnika na 15 izložbi i performansa

09.10.2020 u 10:03

Bionic
Reading

Dvodnevnim programom otvorenja 9. i 10. listopada, u Labinu, Opatiji, Puli, Raši, Rijeci i Vodnjanu počinje 3. Bijenale industrijske umjetnosti – Ravno u Sunce na kojem će se u okviru 16 izložbi predstaviti radovi sedamdesetak umjetnik/ca i umjetničkih kolektiva koje su kurirali Branka Benčić, Gerald Matt i Christian Oxenius.

Nastavljajući reflektirati pojave koje su oblikovale društveni i kulturni pejzaž Istre, 3. Bijenale industrijske umjetnosti – Ravno u Sunce razvija se iz ishodišne točke – labinbske Lamparne, s vidljivim tragovima prošlog rudarskog života i anticipacije vizionarske budućnosti Podzemnog grada, u nekoliko smjerova obuhvaćajući prostore, povijesti, memoriju i kontekste Labina, Raše, Pule, Rijeke, Opatije i Vodnjana.

'Bijenale se razvija kao kompleksna konstelacija, propituje odnos između umjetnosti i društva, sa središnjim interesima usidrenim u specifičnostima lokacija i kontekstima gradova koji iz njih proizlaze. Trasnacionalni pogled i translokalna perspektiva ugrađeni su podjednako u vizure za percepciju refleksivnih, kritičkih praksi umjetnika, usmjeravajući istovremeno pažnju na izmješteni status i pitanje decentralizirane kulture i koncepta dominantne kulturno-umjetničke produkcije', najavljuje se.

Jelena Jureša, Aphasia
  • Boris Cvjetanović, Radnici
  • Mary Reid Kelley, Patrick Kelley, Priapus Agonistes
  • Dušica Dražić, Wim Janssen, Projektor
  • Dragana Sapanjoš, Pilot, preformans
  • Damir Očko, DICTA II
    +6
Bijenale industrijske umjetnosti - Ravno u sunce Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Bijenale industrijske umjetnosti

Otvorenje tako započinje svečanim programom 9. listopada u podne u Labinu s grupnom izložbom u DKC Lamparna na kojoj će se predstaviti radovi umjetnik/ca Bena Caina, Jasmine Cibic, Dušice Dražić i Wima Janssena, Damira Očka, Elvisa Lenića…, a nastavlja se trostrukim otvorenjima izložbi u Raši gdje će se u bivšoj rudarskoj menzi predstaviti radovi Gülşah Mursaloğlu, Prabhakara Pachputea, Nikolasa Ventourakisa, Berta Theisa i Thea Prodromidisa, te u bivšoj tvornici 25. Maj (direkcija rudnika) gdje će se predstaviti radovi Hane Miletić, Igora Eškinje, Borisa Cvjetanovića, Terese Cos i Maruše Sagadin. Istoga dana u vodnjanskoj Apoteci otvara se samostalna izložba prošle godine prerano preminule pulske kiparice, keramičarke i slikarice Marine Orlić. Večer se završava na obnovljenom labinskom šohtu koncertima glazbenih sastava Ples i ABOP.

Subotnji (10.10) program otvorenja 3. Bijenala industrijske umjetnosti započinje na pulskom Forumu u podne performansom Labin Art Expressa Underground City XXI te otvorenjima izložbi u Augustovom hramu (Helidon Gjergji My Letter to the Mayor), Povijesnom i pomorskom muzeju Istre (Tina Gverović, William E. Jones, Ben Cain, Boris Cvjetanović, Dino Zrnec, Stefania Strouza), te Galerije Amfiteatar u kojoj će biti postavljena samostalna izložba američkih video umjetnika Mary Reid Kelley i Patricka Kelleya.

Program otvorenja nastavlja se performansom novigradske umjetnice Dragane Sapanjoš Pilot u okviru kojeg će se 10 limuzina s 10 učesnika zaputiti na 50-minutno putovanje do Labina u tijeku kojeg će se u automobilima izvesti glasan audio rad koji po riječima umjetnice putuje od 'glamura do horora'.

Dvodnevno otvorenje završava se velikim otvorenjima grupne izložbe u umjetničkom paviljonu Juraj Šporer u Opatiji u 18 sati (Marko Lulic, Damir Očko, Alban Muja…) i glazbeno-izložbenim programom u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u 20 sati.

Treće Bijenale industrijske umjetnosti održava se u sklopu projekta Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture i trajat će do 21. studenog.

Ovogodišnje izdanje tematski je podnaslovljeno 'Ride Into the Sun – Ravno u Sunce'. Naslov je preuzet od istoimene pjesme legendarnih njujorških glazbenika Velvet Underground, a utjelovljuje imanentnu težnju za boljim svijetom i životom koja se može završiti ugodnim snom o suncem obasjanoj Arkadiji, miroljubivom i prosperitetnom društvu idiličnog života ili noćnom morom paklenog svijeta prepunog ljudskih i prirodnih katastrofa. U ovom trenutku velike društvene regresije koja obilježava europski i širi internacionalni kontekst, 3. Bijenale industrijske umjetnosti otvara pozicije promišljanja novih horizonata koji će nadrasti atmosferu fragmentacije i osjećaj gubitka nade.