Iako će virtualna i proširena stvarnost, kao neizbježni dio naše buduće svakodnevice, donijeti velike promjene u audiovizualnim medijima, priča će i tada biti ključna, rekao je Spencer Hunt, kreativac i strateg specijaliziran za suvremene oblike interaktivne zabave, u okviru svog predavanja 'AR/VR: U potrazi za pričama budućnosti' na Zagreb Film Festivalu (ZFF)
Spencer Hunt dugo je radio u industriji videoigara, a potom je to iskustvo prenio u interaktivne projekte velikih holivudskih studija. 'Još sam tada shvatio da je, bez obira na to kakva je igra, zapravo priča ono što povezuje ljude. Svaka je igra interaktivna priča, tek kada se uključi mašta ona postaje čarobna', istaknuo je.
Po njegovim riječima, interakcija daje brojne mogućnosti scenaristima, ali i dodatne izazove. 'Kada se piše scenarij za seriju ili film sve je određeno, početak i kraj, no u svijetu virtualne i proširene stvarnosti to znači dodavanje likova, nuđenje opcija, donošenje odluka', napomenuo je.
Za njega upravo interakcija cjelokupno iskustvo čini još intenzivnijim u smislu uključivanja emocija, pa neki provedu i više od stotinu sati na nekoj igri, a to će se u budućnosti produžiti i na nekoliko mjeseci.
'Ako ćemo se usporediti s filmom koji drži pažnju gledatelja dva sata, jasno je koliko je teže napraviti scenarij za igru koja bi trebala nekoga zaokupiti stotinu sati', dodao je.
Očekuje da će se idućih godina dogoditi velike promjene, mijenjaju se alati za rad scenarista, mogućnosti pričanja priče sve su veći, a scenariji su sve više razgranati.
Posebno mu je zanimljivo što scenarist preuzima kontrolu nad pričom nudeći igraču više opcija. 'Kada daješ mogućnost donošenja odluke, daješ i moć', ocijenio je.
Svi želimo supermoći, nove tehnologije to će i omogućiti
Moć, točnije supermoć, je prema njegovom mišljenju ono što privlači brojnu publiku igrama virtualne i proširene stvarnosti.
'Sada smo tek na početku, imamo tehničke temelje kao što je to u devedesetima bio slučaj s mobitelima. Virtualne naočale bit će nešto sasvim drugačije i sve će se jako brzo razvijati, kao što nakon samo deset godina svi imaju pametne telefone', napomenuo je.
Na primjeru opsjednutosti Hollywooda strip franšizama, što se sada ondje najbolje prodaje, Hunt je objasnio što će budućnost donijeti na tom području.
'Obožavatelji superheroja su jako strastveni, vječno vode debate o tome je li bolji Batman ili Superman, no zajedničko im je da žele supermoći. Svi bismo htjeli teleportaciju, telepatiju, noćni vid, brze reflekse, letenje, nevidljivost, a nove tehnologije će to i omogućiti', uvjeren je Hunt.
Po njegovim riječima, ljudi su oduvijek težili prosvjetljenju, pronalasku 'trećeg oka', puno prije superheroja, osobito u Hollywoodu koji ima dugu tradiciju s new ageom, raznim vrstama joge i meditacija.
'Treće oko će kroz proširenu stvarnost omogućiti puno supermoći, virtualne naočale s usavršenim kamerama će na temelju prijašnjih preferencija vidjeti stvari prije nas, omogućiti nam da letimo, ronimo, prelazimo s mjesta na mjesto', rekao je.
'Virtualna stvarnost je korak prema tome, a proširena nas gotovo dovodi do ostvarenja tog sna', dodao je.
Hunt očekuje da će, kao što danas svi imaju pametne telefone, za pet do deset godina svi koristiti tehnologiju virtualne i proširene stvarnosti. 'iPhone je bio najbrže prihvaćena tehnologija, imam osjećaj da će se slično dogoditi i s virtualnim naočalama, najprije će ih ljudi koristiti kao pomoć na radnom mjestu, a onda i za zabavu', rekao je.
Privatnosti će u budućnosti biti sve manje
Nove tehnologije donose i negativne strane, među kojima je i sve veći gubitak privatnosti, pa čak i identiteta, što se već događa na društvenim mrežama.
'Svakodnevno trgujemo sa svojom privatnošću, Facebooku svjesno dajem dio svoje privatnosti da bih mogao imati uvid u živote mojih prijatelja, a i ako želim neke popuste moram se izložiti. Ipak, moja je osobna strategija čuvati privatnost', kazao je Hunt.
Ubuduće bi zadiranje u privatnost ljudi moglo biti još intenzivnije, osobito od strane korporacija koje će proizvoditi virtualne naočale. 'Jedno je da netko samo zna vašu lokaciju, a drugo kada točno zna što ste sve gledali. Zastrašujuća je pomisao do koje se razine privatnost sada otvara', ustvrdio je.
Hunt smatra kako budućnost virtualne i proširene stvarnosti nije samo u aparatima, već je to puno više - kroz tehnologiju dajemo dio naše duše i doprinosimo potpuno novom obliku zabave.
'Dvije su moguće verzije - jedna je ona koja će nam dati odlična, intenzivna iskustva, a druga je noćna mora, s korporacijama koje od nas dobivaju brdo informacija', zaključio je.
Spencer Hunt je bio jedan od ključnih ljudi Skydance Media koja se nalazi u sklopu Paramount studia. Radio je na niz interaktivnih projekata, Interstellar VR, Interstellar Adventure, Archangel VR, South Park: Stick of Truth, SpongeBob: Sponge on the Run, Ninja Turtles.
Pokrenuo je interaktivni odjel koji radi na razvoju i lansiranju revolucionarnih VR igara, nadzirući adaptaciju i objavljivanje filmskih blockbustera za igre i aplikacije.
Njegovo je predavanje o AR-u (augmented reality - proširena stvarnost) i VR-u (virtual reality – virtualna stvarnost) na ZFF-u organizirao Savez scenarista i pisaca izvedbenih djela (SPID).
Riječ je o prvom u nizu događanja u sklopu nedavno pokrenute platforme 'SPID Story+Tech', koja povezuje scenaristiku i pripovijedanje općenito s najsuvremenijim tehnološkim trendovima.