MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI

Stručni skup o knjižnicama kao partnerima u obrazovanju

08.09.2009 u 14:18

Bionic
Reading

Knjižnice bi trebale aktivno pomoći i poboljšati edukaciju odraslih, ali i mladih korisnika, istaknuto je na stručnom skupu o knjižnicama kao partnerima u izobrazbi i cjeloživotnom učenju, koji je organiziran u povodu Međunarodnog dana pismenosti.

O ulozi knjižnice u osobnom učenju govorila je Ingrid Bussmann, ravnateljica knjižnice u Stuttgartu, gdje se gradi nova, impresivna knjižnica na 20 tisuća četvornih metara.

Knjižnica bi, po njezinim riječima, trebala biti mjesto koje čovjeka potiče da proces učenja uzme u svoje ruke.

Knjižnice se moraju postaviti "u kontekst obrazovnih politika", istaknula je Ingrid Bussmann, napominjući kako danas malo njih odgovara stručnim standardima. Također je rekla kako se ta njemačka knjižnica s proračunom od petnaestak milijuna eura na godinu zauzima za očuvanje tiskovina.

Dojmove sa stručnog posjeta narodnim knjižnicama u jugozapadnoj Njemačkoj prenijela je ravnateljica Knjižnice Frana Galovića u Koprivnici Dijana Sabolović-Krajina, a Aleksandra Horvat s Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu govorila je o tome trebaju li knjižničarima nove kompetencije u kontekstu cjeloživotnog učenja s obzirom na to da narodne knjižnice pripadaju sektoru kulture.

Stručni skup organizirali su Goethe-Institut Kroatien, Hrvatsko čitateljsko društvo i Zagrebačko knjižničarsko društvo.