Prvi ponedjeljak Subversive Film Festivala, donosi film brazilskog redatelja Karima Aïnouza 'Nevidljivi život Eurídice Gusmão', koji poslijepodne otvara projekcije u zagrebačkom Kinu Kinoteka
Film, nagrađen u Cannesu Un Certain Regard priznanjem, temelji se na istoimenom romanu književnice Marthe Batalhe i prati sudbinu dviju sestara u Rio de Janeiru od 50-ih do 70-ih godina.
'One su recipročne osobnosti u frakturi sna i stvarnosti. Iako Guidin odabir slobode i Eurídicein obiteljski kavez proizvode identična razočaranja i izdaju iluzija', ističe se u najavi.
U Kinoteci se prikazuje od 17,30 sati, a u 20 sati slijedi dokumentarni film 'Metamorfoza ptica' portugalske redateljice Catarine Vasconcelos, najavljen kao 'začudna oda odsutnom matrijarhu čije ime tvori vezivno tkivo triju generacija jedne portugalske porodice koja gaji ornitološke fascinacije.'
'Pri filmskom kazivanju ove istinite priče Vasconcelos se ne zadovoljava činjenicama i kronologijom te stalno probija granice dokumentarizma – rezultat je krajnje inovativni filmski hibrid, koji zna zakopati obiteljske tajne i prekriti ispovijesti valom koprene na način koji je miljama udaljen od utabanih staza autobiografskog filma', napominje se.
Festivalska konkurencija donosi dvadesetak recentnih radova koji su obilježili ovu godinu propitujući socijalne nepravde, društvene promjene, ženska prava i prava manjina, queer estetiku, studentske i radničke pokrete, te nasljeđe kolonijalizma. Natječu se za nagrade Wild Dreamer.
Filmski program održavat će se uživo u Kinoteci, kao 'nezamjenjivom prostoru zajedničkog gledanja i promišljanja filmova' te online, pa se prvi put filmovi mogu gledati na teritoriju cijele Hrvatske, uz pomoć platforme volimdokumentarce.net, gdje će se, bez posebnog rasporeda, prikazati čitava dokumentarna konkurencija te dio igrane konkurencije.
Festival je otvoren u subotu projekcijom dokumentarca 'White Riot', podsjetnika na punk antirasistički aktivizam s kraja sedamdesetih, koji je najavio ovogodišnju festivalsku temu Kreativni neposluh inspiriranu razmišljanjima Alberta Camusa o odnosu umjetnosti i pobune u izvanrednom stanju.
Po riječima direktora Nikole Devčića, samo kreativci i revolucionari stvaraju ovaj svijet, samo kreativci i marginalci mogu stvoriti nešto što nikad niste vidjeli ni čuli.
'Kreativni neposluh je izvanparlamentarno i izvaninstitucionalno stvaranje protu-moći te radikalna kritika postojećeg stanja. Ili trajno stanje nesigurnosti i siromaštva, korupcije, poniženja i dehumanizacije, fašizma i uspona desnice, deindustrijalizacije i stambene i radne segregacije, urbane bijede, ili suradnja i solidarnost te jednakost za sve. Problemi su zajednički, rješenja su zajednička', istaknuo je.
Direktorica Subversive Film Festivala Dina Pokrajac rekla je kako održavanje Subversive Film Festivala vide ne samo kao 'slavlje sedme umjetnosti već i kao gestu otpora aktualnoj društvenoj situaciji te poziv na 'kontaminaciju' nekim drukčijim idejama i slikama'.