Slikar Tihomir Fischer u svom ateljeu u Strossmayerovoj ulici u Osijeku zadnje tri i pol godine radi na projektu 'Osječki kišobran', a ove jeseni ga je konačno pokazao javnosti. Među slikama gradskih motiva, kišobranima i idejama prvih suvenira u razgovoru za tportal Fischer objašnjava kako se prihvatio dugotrajnog istraživanja urbanih vizura da bi ih preko umjetničkih djela prenio na svakodnevni upotrebni predmet, kojim smo se ovih dana sve više krenuli služiti zbog kišovitog vremena
'Čim sam se vratio u Osijek, uzeo sam u ruke fotoaparat i krenuo snimati ulice, trgove, zgrade, pročelja. Grad objedinjuje toliko tih zanimljivih točaka. Uskoro sam imao četiri tisuće fotografija i onda krenuo odabirati', kazao je Fischer.
Uz estetski moment u svakoj od njih slikar vidi i osjeća povijesni, društveni, tradicijski i simbolički kontekst, kojem se Fischer prilagođava odabirom motiva određenih (najčešće) građevina ili njihovih nizova, što prikladnim kadriranjem, odabirom boja i stila, veselijim šarenilom u odnosu na stvarnost, na promatračevu psihu i raspoloženje djeluje oraspoložavajuće.
Fischer na taj način u slikarstvu upotrebljava teoretsko znanje stečeno na poslijediplomskom studiju komunikologije na Sveučilištu u Zadru, za koji kaže da mu je najviše pomogao u prikupljanju literature i daljnjem samostalnom istraživanju. Zanimaju ga principi i realizacija komunikacije, simbolika i semiotika, jer se u slikama secesijskih ili baroknih pročelja u Tvrđi promatraču podsvjesno otkrivaju uzorci tipični za neke, na primjer, tradicijske i građanske odnose.
Nizovi ostakljenih prozora ili odavno maknuta kaldrma mogu podsjećati na ogrlice sa šokačkih nošnji, žarkim bojama unoseći novi pogled na urbanistički i arhitektonski identitet grada. Tako manipulira stvorenim znakovima, odnosno slikom kao označiteljem i povezanim mentalnim konceptom lokalnog prostora.
Na 20 slika velikog formata su primjerice Bastion, Prva hrvatska štedionica, konkatedrala i Gradska kuća na glavnom trgu. Slike je skenirao, računalno obradio i prilagodio za printanje na svilu od koje se u jednom poduzeću u Varaždinu kroji osam dijelova i prišiva na kišobran. Tu su i autorske multiplikacije, odštampane verzije slika manjeg formata te drveni tanjuri i pločice kao suveniri.
Veza s Varaždinom nije slučajna, jer ga je Fischer ovim projektom već obradio. 'Varaždinski kišobran' doživio je najveći uspjeh na Špancirfestu i zatim na Danima varaždinskog obrta gdje se uklopio u širu priču o lokalnoj tradiciji usmjerenoj na podizanje sjećanja o građanskom identitetu Varaždina.
Osječku seriju od 20 slika još proljetos Fischer je ponudio Gradu Osijeku za izložbu, ali do danas nikako da se dogovore za termin i organizaciju.
'Ravnatelj Muzeja Slavonije pristao je da bude autor izložbe u Waldingeru. Ali određen je termin u srpnju ili kolovozu, kada je Osijek pust i prazan. Suradnju oblikovanja identiteta i turističkog proizvoda ponudio je još 2009. Gradu Osijeku pa su prvo rekli da 'pošalje svoje radove koje će uvrstiti na hrpu drugih prijedloga za suvenir grada i razmisliti', što sam odbio', Fischerovo je iskustvo, nakon kojega je izložbu ponudio i Odsjeku za kulturu Grada Osijeka, ali do danas nije dobio nikakav odgovor.
'Imam dojam kao da netko ne želi da izložim svoje radove u koje sam uložio isključivo vlastita sredstva, pa ih nakon tri i pol godine nemam gdje izložiti. Iz toga se iščitava jedna loša namjera', ocjenjuje Fischer.
Rođen je 1952. u Slavonskom Brodu odakle je u Osijek dolazio tijekom djetinjstva i mladosti u posjet baki i djedu. Osnovnu i srednju školu završio je u Varaždinu nakon čega je diplomirao likovnu kulturu na tadašnjem Pedagoškom fakultetu u Rijeci, a od 1973. godine samostalno izlaže. Godinama je u Varaždinu radio u profesorskoj službi, a tamo se pored slikarstva istakao i kao dizajner osmislivši i proizvevši nekoliko suvenira za Varaždin, između ostaloga i 'Varaždinski kišobran'. Od 2009. živi u Osijeku gdje radi na srednjoj Školi za primijenjene umjetnosti i dizajn Osijek.