Ministarstvo kulture imenovalo je Branku Benčić kustosicom za nastup Hrvatske na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu - Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, prihvativši njezin prijedlog da na toj uglednoj manifestaciji izlažu umjetnici Tina Gverović i Marko Tadić
S novim radovima, posebno osmišljenima za izlaganje na 57. Venecijanskom bijenalu, Gverović i Tadić će predstavljati Hrvatsku na izložbi 'Horizont očekivanja', koja će se realizirati kao dvostruka samostalna izložba u organizaciji Moderne galerije. Na ovogodišnjem Bijenalu, koji će se održati od 13. svibnja do 26. studenog, hrvatski paviljon je smješten na 94 četvorna metra u prostorima Artiglierije u Arsenalu.
Izložba 'Horizont očekivanja' strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora i interese umjetnika za teme neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja.
'Tako se konstituira prostor koji se na razne načine oslanja na metodologiju izlaganja, percepciju promatrača, a okuplja dvije relativno bliske umjetničke pozicije, koje angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete', stoji u najavi Ministarstva kulture.
Cjelina pritom ne stvara fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, već sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije.
'Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa (Estetika recepcije), kao struktura koja omogućuje razumijevanje, 'horizont očekivanja' ukazuje na neizvjesne mogućnosti identifikacije zajedničkog značenjskog vidokruga', dodaje se.
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa, a njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i pitanja vezana uz prostor, teritorij i identitet te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.
Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997., nakon čega je završila poslijediplomski studij na Jan van Eyck Akademiji u Maastrichtu i doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu.
Izlagala je diljem svijeta, a među recentnim izložbama su joj Suzhou Documents ‒ Biennial (Suzhou, 2016), Umjetnička galerija Dubrovnik (Dubrovnik, 2016), galerija Raum mit Licht (Beč, 2015), Tate Britain (London, 2015), Tate Modern (London, 2014), MSUB (Beograd, 2014), SE8 galerija (London, 2013) i Garden of Learning – Busan Biennial (Busan, 2012). Sudjelovala je na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012), Austriji (Kultur Kontakt, Beč, 2011.), SAD (ISCP, New York, 2006.).
Marko Tadić, koji je diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Firenzi, radi kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije, pod utjecajem naslijeđa modernizma koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture, povijesti umjetnosti, gradeći neobičnu atmosferu zaborava.
Nagrađivani umjetnik izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama te filmskim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, u Zagrebu, Ljubljani, Milanu, Kasselu, Berlinu, Los Angelesu i New Yorku, a sudjelovao je i u nizu rezidencija i studijskih programa.
Kustosica ovogodišnjeg hrvatskog nastupa Branka Benčić
Branka Benčić, nezavisna kustosica i povjesničarka umjetnosti, djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica i kustosica projekata Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu i programa Kino umjetnika pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, te koncipira godišnji program za Gradske galerije Osijek – galeriju Waldinger.
Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, porečki Annale (2014., 2015., 2016.), Notes on Undoing (New York 2014.), Misliti film (2013), Parkour (galerija Forum, 2015), Video televizija anticipacija (MSU Beograd, 2013, s A. Sekulić), Damir Očko (Künstlerhaus KM – Halle für Kunst & Medien, Graz, 2014, Galleria Tiziana di Caro Napoli i Eastward Prospectus Bukurešt 2016.), niz izložbi za Zbirku Antuna Motike, Grada Pule, program Strategije samoreprezentacije u hrvatskoj video umjetnosti od 1970-ih (Marseille, 2012), Clueless Geometrija nesporazuma (s Lorenom Tadorni, Torino, 2010, Zagreb 2015), Arhitektura i film – subjektivni prostori (2009).
Izlagala je o suvremenim umjetničkim praksama na simpozijima, razgovorima s umjetnicima i festivalima (Tate Modern London, RU New York, MSU Zagreb, MSUB Beograd, Halle für Kunst, Lüneburg, KM Graz). Bila je članica žirija festivala i umjetničkih događanja: Oberhausen film festival, Furla Prize (Milano), Nagrada Radoslav Putar, Festival 25 FPS Zagreb, KulturKontakt (Beč).
Dobitnica je nekoliko međunarodnih kustoskih rezidencija i stipendija, a redovito objavljuje eseje iz suvremene umjetnosti u katalozima izložaba, stručnim publikacijama, časopisima.