do 16. rujna

U Meštrovićevom paviljonu otvorene četiri izložbe

27.08.2021 u 23:47

Bionic
Reading

HDLU u Meštrovićevom paviljonu otvorilo je četiri izložbe - skupnu 'Visita Interiora Terrae: Mit i alkemija kao umjetnička praksa' te samostalne 'Kontinuitet tišine' Maria Matokovića, 'Rhymes of the White Crow: The Epilogue' Andree Resner i 'Opsada Oza' Nikole Vrljića

Otvarajući izložbe predsjednik Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) Tomislav Buntak zahvalio je svima koji su dali potporu njihovom održavanju, Ministarstvu kulture i Gradu Zagrebu, dok su svaki od projekata predstavili njihovi kustosi i autori.

Međunarodna grupna izložba 'Visita Interiora Terrae: Mit i alkemija kao umjetnička praksa', postavljena u Galeriji Prsten, temelji se na radovima hrvatskih i meksičkih suvremenih umjetnika koji propituju i redefiniraju ideje objave svetog – hijerofanije.

Maja Flajsig, uz Josipa Zankija i Manola Cocha kustosica te izložbe, rekla je kako je ona rezultat dugogodišnjeg istraživanja, 2018. posjetili su Meksiko i započeli istraživanje o mitu i alkemiji.

Umjetnici odabrani za izložbu polaze od toga da se običan prostor može transcendirati u sveti i da se obični, materijalni objekti mogu transformirati u umjetnička djela, te od svakodnevnih predmeta stvaraju nova djela (ili prikazuju već postojeće) koristeći 'alkemijski proces dosezanja Kamena mudraca'.

Riječ je o dvodijelnom projektu koji se održava u Zagrebu i Mexico Cityu. Uz zagrebačku izložbu održat će se i znanstvena konferencija na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2. rujna.

Na izložbi će se predstaviti djela Marka Tadića, Kristiana Kožula, Mie Maraković, Tomislava Buntaka, Manola Cochoa, Frnacisca Fernandeza, Leonarda Martineza i Antonia del Rivera.

Matokovićev 'Kontinuitet tišine' komentira tranzicijsko društvo

Novi rad osječkog umjetnika Marija Matokovića "Kontinuitet tišine", koji će biti izložen u Galeriji Prsten, oslanja se na autorova dosadašnja propitivanja tranzicijskog društva i sastoji se od serije grafika i analognih fotografskih portreta.

Ovaj put progovara o potlačenoj poziciji potencijalnih i stvarnih radnika u Hrvatskoj kojima šutnja postaje zlato, ili jedina prihvatljiva reakcija kao produkt egzistencijalnog i fizičkog straha za egzistenciju.

Po riječima autorice predgovora Valentine Radoš, grafički listovi postavljeni su na zid poput zastava, uz fotografske portrete, a tim radovima umjetnik nastavlja svoj rad u propitivanju posebnosti našeg društva.

'Naslov aludira da stanje u društvu gdje se ljudi, radnici suočavaju s nadmoćnim strukturama moći', ustvrdila je.

U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe
  • U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe
  • U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe
  • U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe
  • U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe
  • U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe
    +6
U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorene četiri izložbe Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL

Resner u Prstenu, Vrljić u Bačvi

Također u Galeriji Prsten otvorena je i samostalna izložba Andree Resner – 'Rhymes of the White Crow: The Epilogue', koja se nastavlja na kratki igrano-animirani eksperimentalni film 'Rhymes of the White Crow' koji prati heroinu na njenom putovanju kroz vlastitu psihu, a može se pogledati u Klubu HDLU. Izložba produbljuje film i proširuje medij u galerijski prostor.

Resner se kroz multimedijalni pristup bavi narativima snova, traume i žene, s naglaskom na poetiku i estetiku kao glavnim ekspresivnim sredstvima, a djeluje na područjima eksperimantalnog filma i animacije, fotografije, crteža, prostorne instalacije, street arta i poezije. Ostvarila je na desetke samostalnih i grupnih izložbi i dva filma. Kustosica izložbe Jasmina Šarić rekla je kako se autorica u tom radu bavi umjetničkim procesima u kojima nastaje neko djelo, te propituje može li se rad ikada zaista i završiti.

Izložba 'Opsada Oza' Nikole Vrljića, otvorena je u Galeriji Bačva i na njoj se autor predstavlja ciklusom koji se, kako je u predgovoru ocijenio Branko Franceschi, uz intrigantnu razliku koncepcijski i formalno drži pravca kojeg je zacrtala prethodna izložba Cirkus!.

'I narativ Opsade Oza zasniva se na značenjski labavo povezanim skulpturama koje, čak i ako ih se asocijativno ne poveže, odlično funkcioniraju i kao samostalna umjetnička djela. Umjetniku ova metoda omogućuje da osnovni narativ sada predstavljen u Galeriji Bačva, organski nadograđuje za izložbene etape koje predstoje', napomenuo je.

Sam umjetnik pozvao je okupljene da dođu pogledati izložbu i po danu, s obzirom da je prostor u kojemu izlaže idealan za skulpture.

Sve izložbe mogu se pogledati do 16. rujna.