Muzej Mimara od 2. do 29. prosinca izložit će dva rada za koja se tvrdi da su remek-djela slavnog Pabla Picassa, 'Mandolina i gitara', kolaž i ulje na platnu iz 1913. te 'Žena s gitarom', ulje na platnu, iz 1910.
'Kada je 1999. godine Hrvat naslijedio dva remek djela Pabla Picassa, niti slutiti nije mogao na kakav avanturu će ga potraga za istinom o djelima odvesti', navodi se u pozivu na izložbu u Mimari, koja je, kako stoji, 'kulminacija dvadesetogodišnjeg neobičnog puta vlasnika u borbi s birokracijom, različitim interesnim skupinama te domaćim i stranim institucijama u procesu dokazivanja autentičnosti djela'.
'Međunarodni tim profesionalaca iz Amerike, Austrije i Hrvatske, sastavljen od znanstvenika, povjesničara umjetnosti, umjetnika i nezavisnih istraživača, marljivo je radio na preciznom prikupljanju znanstvenih, povijesnih i drugih dokaza kako bi ova djela danas mogla biti dostojno i ponosno prezentirana hrvatskoj i svjetskoj javnosti. Po prvi put u povijesti, naši posjetitelji moće će uživati u dva iznimna, nikada javno izlagana, kubistička remek djela Pabla Picassa: 'Mandolina i gitara', kolaž i ulje na platnu iz 1913. te 'Žena s gitarom', ulje na platnu, iz 1910. godine', stoji u najavi.
Iz Mimare su Jutarnjem listu objasnili kako samo ustupaju prostor i uputili ih na Mirjanu Štrbac, voditeljicu marketinga izložbe koja je pak rekla kako 'iz jasnih razloga vlasnik ne želi izaći u javnost'. Riječ je o osobi iz Dubrovnika, rekla je, a izložba je prodajnog karaktera pa se u Nacionalu, koji je o ovome pisao nešto ranije, može pročitati kako će vlasnici, 'ne pokaže li Hrvatska interes, djela prodati u Katar ili u Kinu'.
Jedan od ljudi koji će, kako se doznaje, govoriti na predstavljanju slika 2. prosinca u Mimari je Vladan Desnica, pročelnik Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, koji je rekao kako ns tome radi tri, četiri godine te kako 'velik broj istraživanja koja smo proveli ukazuju na to da bi to trebala biti Picassova djela, u usporedbi s onim što smo mogli pronaći'.
Na pitanje, međutim, je li potvrda stigla od Claudea Picassa, sina Pabla Picassa, rekao je da nije. Claude Picasso inače je prva adresa za potvrdu autentičnosti autorstva njegovog oca, uz pojedine međunarodne stručnjake za određeno razdoblje ovog umjetnika.
U Mimari će, uz Desnicu, 2. prosinca govoriti i voditelj Znanstveno-istraživačkog prirodoslovnog laboratorija ALU, Igor Jelovac, stalni sudski vještak za grafologiju, dokumente i rukopise te umjetnik i istraživač Nick Kačić Miošić, koji su, kako tvrde, godinama istraživali ove dvije slike koje pripisuju Picassu.
I Kačić Miošić, koji živi u Americi, Jutarnjem je rekao kako posjeduju 'niz dokaza da je riječ o originalu', ali je potvrdio kako nisu dobili 'blagoslov' Claudea Picassa. Dodao je i da su kontaktirali s Anne Baldessari, stručnjakinjom za Picassa i ravnateljicom Muzeja Picasso od 2005. do 2014., ali da im je ona rekla kako procjenjuje samo djela koja su u Francuskoj.