Multimedijski umjetnik Toni Meštrović predstavlja u petak u izložbenom prostoru Zbirke Richter Muzeja suvremene umjetnosti zvučni rad '12,1 po Richteru', koji je napravio vodeći se izjavom arhitekta i umjetnika Vjenceslava Richtera da su njegove skulpture instrumenti koje samo treba znati svirati
Ta prostorno-zvučna instalacija nastala je za prostor Zbirke Richter snimanjem kontaktnim mikrofonom udaraca muzičkih udaraljki po Richetrovim skulpturama, čime je umjetnik nastojao prenijeti 'skrivenu strukturu' pet Richterovih skulptura.
Iz MSU-a kažu da izložba, kojoj je kustosica Vesna Meštrić, prenosi kroz pet kompozicija ritam, liniju i oblik izabranih skulptura koje su konstruirane od različitih materijala, aluminijskih šipki i cijevi, staklenih cjevčica ili pak drvenih šipki koje u svojoj osnovi polaze od određenog sustava elemenata, metoda i ciljeva.
Centra 3, Reljefometar 5, Rastavljena sfera 2, Sinusoide i Trodimenzionalna grafika nastali su od 1963. do 1972. i u Richterovu opusu predstavljaju ključne radove u istraživanjima prostorno-plastičkih mogućnosti. Početni zvučni uzorak nastao udarcem naknadno je modularno obrađen kroz softverski instrument SuperCollider te distribuiran po 12.1 surround kanalima, čime je nastala struktura svake zvučne kompozicije.
Kako se napominje, mjerna jedinica Richter za mjerenje magnituda potresa iz naslova rada postavljena je u odnos s naizgled tihim, ali vibrantnim skulpturama arhitekta Richtera, koje je u jednom od intervjua opisao kao instrumente koje samo treba znati svirati.
Toni Meštrović (1973., Split) diplomirao je 1999. na Odsjeku za grafiku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, završio je poslijediplomski studij Medienkunst u Kölnu, a predaje u zvanju izvanrednog profesora na Odsjeku za film i video Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu.