Kabine poput apartmana za dvoje u prvoj klasi, sedam verzija poslovne klase, usavršena i znatno udobnija sjedala u premium ekonomskoj klasi... Sve to dio je novog programa Allegris kojeg je nedavno predstavila Lufthansa kao budući izgled kabina u svojim avionima. Njemačka kompanija odlučila je uzvratiti na izazove konkurencije
Lufthansu tako čeka temeljiti redizajn i unapređenje uvjeta za putnike u njihovoj floti, odnosno novim akvizicijama u toj floti. Program Allegris će istinsku premijeru doživjeti u rujnu, kad budu stigli novi zrakoplovi Boeing 787-9, premda ti avioni neće imati prvu klasu. Kad projekt bude dovršen, ukupno će čak 80 Lufthansinih letjelica s više od 27 tisuća sjedala biti opremljeno u skladu s Allegrisom, a nudit će se čak 14 različitih vrsta sjedala.
Premda i ekonomska, odnosno premium ekonomska klasa doživljavaju fine promjene, ono što će doista biti 'udarni adut' cijelog programa je ono što Lufthansa sprema za business i prvu klasu. Riječima predsjednika Lufthanse Jensa Rittera u objavi prilikom premijere, 'svaku putnik ima svoje shvaćanje premium usluge, zbog čega smo se usmjerili na maksimalnu individualizaciju i ekskluzivnost'.
U prvoj klasi Lufthansa će u svojim širokotrupnim avionima imati u svakom redu samo po tri kabine, praktički sobe, koje pružaju punu intimu. Premijera se očekuje 2024. u avionima Airbus A350-900. Putnici će moći birati između dvije vrste rasporeda sjedenja na sjedalima širine 89 centimetara. Sve tri 'sobe' bit će potpuno odvojene od ostatka kabine, sa zidovima od poda do stropa, i s kliznim, zvučno izoliranim vratima, te zasebnom klimatizacijom. No, jedna od njih imat će i nešto posebno: takozvani Suite Plus omogućit će zajedničko sjedenje, blagovanje, pa i ležanje u širokom sjedalu za dvije osobe. Taj će se 'kauč' moći pružiti u krevet pune širine bez rukohvata u sredini. Naravno, takvu kabinu moći će unajmiti i neki solo putnik željan viška prostora. U svakoj kabini bit će stol za blagovanje, ekrani od 81 ili 106 centimetara te privatni prostor za odjeću i kabinsku prtljagu.
U sklopu programa Allegris jako će dobro proći i putnici u poslovnoj klasi, jer će moći birati između čak sedam tipova sjedala i smještaja. Opcije idu u rasponu od velikih kabina s vratima i mini barom, do sjedala koja se mogu pružiti u ekstra dugi krevet za visoke ljude, koji je skoro 25 centimetara duži od regularnih sjedala-ležajeva. Svaki putnik poslovne klase, bez obzira na izabranu vrstu sjedala, imat će izravan pristup iz prolaza među sjedalima, bežično punjenje svojih gadgeta, Bluetooth vezu, te zasebnu kontrolu temperature za svako sjedalo.
Putnici u premium ekonomskoj klasi imat će sjedala s fiksiranom stražnom 'školjkom', odnosno spuštanje koje neće ometati putnike u redu iza. Svako sjedalo imat će i 15.6-inčni ekran, postaju za bežično punjenje baterija, oslonac za odmaranje nogu, zasebni stolić za piće, svjetlo za čitanje, vješalicu i držač za bocu (pretpostavljamo vode).
Na koncu, klasa u kojoj ipak putuje najviše putnika - ekonomska. Čak i tamo, Lufthansa najavljuje povećani komfor. Svako sjedalo imat će 13.3-inčni ekran (što je kod većine kompanija već standard), USB punjače baterija, te mogućnost povezivanja slušalica preko Bluetootha. Putnici će također dobiti i mogućnost rezervacije sa slobodnim susjednim sjedalom da bi dobili više osobnog prostora, što i nije tako uobičajeno s obzirom na općenitu želju za prijevozom što većeg broja putnika.
Lufthansa u ovakav redizajn svojih aviona ulaže doista basnoslovna sredstva, računa se da će ih to do 2025. koštati čak 2,25 milijarde eura.