11.- 13. LISTOPADA

Nesvakidašnja izložba o ljepoti privukla brojna poznata lica

10.10.2024 u 16:50

Bionic
Reading

U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) službeno je otvorena izložba 'Esencija ljepote' koja donosi pregled socio-ekonomskih, povijesnih i gospodarskih apekata ljepote

Nesvakidašnja izložba, organizirana je u sklopu obilježavanja 115 godina L'Oreal Grupe, posjetitelje vodi u svijet mašte, introspekcije, propitkivanja, budi osjetila i potiče na otkrivanje svega što ljepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu.

Esencija ljepote
  • Esencija ljepote
  • Esencija ljepote
  • Esencija ljepote
  • Esencija ljepote
  • Esencija ljepote
    +35
Otvaranje multimedijalne izložbe 'Esencija ljepote' Izvor: Promo fotografije / Autor: Biljana Šimić

'21. stoljeće je vrijeme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbjegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na ljepotu života. S drugačijim standardima ljepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što doista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju ovisno o regiji i dekadi, ali stajati čvrsto na svojim nogama je vječno' kazao je sociolog Bruno Šimleša, čijim se mišljenjem složila i psihologinja Vanja Putarek.

Prihvaćanjem autentičnosti do sigurnosti u ljepoti

'Lijepo je vidjeti nekog tko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo - ako ja sebe ne percipiram lijepom osjećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmjerimo samo na jedno obilježje koje nas ne zadovoljava, a često se preljeva na ostale segmente života. Fokusiranje na samo neke aspekte sebe dovodi do nezadovoljstva, a prihvaćanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u ljepoti.'

'Kad je čovjek iskren prema sebi onda je čist i najljepši sebi i drugim ljudima. Da ne bi bili dio mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je ljepota. Zato i volimo umjetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno', dodala je glumica Nina Violić.

'Kao vodeća grupacija u industriji ljepote, naša je odgovornost promicati vrijednosti koje nadilaze površinsku percepciju ljepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je ljepota autentično izražavanje sebe. Vjerujemo da prava ljepota dolazi iznutra – iz osjećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osjećamo ugodno u svojoj koži' izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorica L'Oreal grupe za Adria-Balkan regiju.

'Prikaz ljepote u umjetnosti se značajno mijenjao kroz vrijeme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do suvremenih prikaza ljepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umjetnosti su se promijenili, kao i promišljanje o ljepoti. Ona je danas uključiva, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umjetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza ljepote', komentirala je odnos umjetnika prema ljepoti danas Ivana Andabaka, ravnateljica HDLU.

Vođeni željom da poimanje ljepote postane individualna svrha postojanja, L'Oreal je u suradnji sa zagrebačkom Školom primijenjene umjetnosti i dizajna uključio i učenike u projekt 'Esencija ljepote'. Njihovi radovi istražuju osobno značenje ljepote, a najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je otvorena za javnost ekskluzivno od 11. do 13. listopada.