Potražnja za niche parfemima sve je veća, iako zapravo mnogi ne znaju koja je njihova posebnost. Saznajte sve što trebate znati o njima, kao i to koji su od njih najpopularniji u svijetu
Broj niche parfema u posljednjih nekoliko godina rapidno raste, a porastao je i broj trgovina koje prodaju ove luksuzne mirise. Analitičari bilježe porast potražnje za njima te oni polako, ali sigurno, kradu značajan tržišni udio od 17 milijardi dolara vrijedne industrije parfema.
Sam naziv potječe od francuske riječi koja znači niša, a pojam niche parfemi predstavlja interesantne i specijalne vrste mirisa koje je teško pronaći u parfumerijama. Istina, za ove luksuzne kapljice mirisa morate pripremiti veću svotu novca, ali njihove čari znaju cijeniti istinski zaljubljenici u parfeme.
Niche parfemi sežu daleko u prošlost, čak i prije nego što su dizajnerski mirisi postali popularni. Koristile su ih kraljevske obitelji i plemstvo, a obožavale su ih i kraljice Victoria i Elizabeta I.
U odnosu na 2005. godinu, proizvodnja niche parfema porasla je za 60 posto, a proizvođači su ih učinili odvažnijim, spojivši nove fuzije mirisa s kojima se ranije nismo imali prilike susresti. Danas niche parfemi sadrže najuzbudljivije mirise koji pričaju priču i bude sjećanja na prvi udisaj, a najčešće se koncentriraju na jedan miris, posebno oni s ružom i vanilijom.
Prvo načelo kojeg se pridržavaju sve niche parfumske kuće to je da imaju osobu zaslužnu za odabir mirisa kako bi sačuvali svoju originalnost u odnosu na ostale. Drugo načelo je selektivan pristup distribuciji proizvoda, a treće je izgradnja reputacije temeljena na kvaliteti proizvoda, ne na masovnom oglašavanju.
Za razliku od onih dizajnerskih, koji se masovno proizvode, niche parfemi dostupni su u limitiranom broju. To znači da osobe koje odabiru niche parfeme mogu biti sigurne da su odabrale ekskluzivan i originalan miris koji teško da će imati netko u njihovoj blizini.
Također, razlika je vidljiva u pakiranju. Kod niche parfema fokus se stavlja na osebujan sastav, a ne na dizajn bočice ili na njegovo oglašavanje. Nesvakidašnji i pomno izabrani sastojci ono su što ih prodaju. Prilikom proizvodnje ovih parfema koriste se isključivo prirodni sastojci koji tvore poseban doživljaj svaki put kad otvorite bočicu.
Dizajnerski parfemi mogu se pronaći u bilo kojoj obližnjoj drogeriji, a vrlo se lako prepoznaju s obzirom na to da svaki od njih nosi prepoznatljiv logo brenda, najčešće velikih modnih kuća, te ima prepoznatljiv mainstream miris.
Ono što je interesantno je to da cijena dizajnerskih parfema iz godine u godinu raste, dok niche parfemi godinama imaju istu cijenu. Upravo zbog toga neki dizajnerski brendovi su cijenom dostigli niche parfeme.
Stoga se postavlja pitanje koju vrstu odabrati, dizajnerske ili niche parfeme? Sve se svodi na to želite li mirisati prepoznatljivo ili ne, uobičajeno ili posebno. Važno je da pronađete onaj miris koji u potpunosti odgovara vašim željama.
Iako je niche parfeme nekad bilo teže pronaći, oni su danas porastom online trgovina puno dostupniji.
Postoje i, mnogima suludi, niche parfemi s mirisom krvi, znoja, sperme i sline, koji potiču osjećaj zadovoljstva kod partnera, a riječ je o parfemima Secretion Magnifiques, dok Paper Passion podsjeća na miris knjiga i bilježnica. Boudoir by Vivienne Westwood jedan je od najkontroverznijih niche parfema koji mirisom podsjeća na ženske privatne dijelove tijela.
Neki od najpoznatijih i najluksuznijih niche parfema današnjice su:
By Kilian
Pariški brend By Kilian dolazi iz poznate obitelji Hennessy, najpoznatije po istoimenom vrhunskom francuskom konjaku, a osnovao ga je Kilian Hennessy. No za razliku od svojih predaka, koji su se proslavili zahvaljujući francuskom konjaku, Kilian se posvetio svojoj velikoj strasti – parfemima. Želja mu je bila stvoriti one najfinije i najskuplje. Za njega su parfemi umjetnost, a to dokazuje svakim novim imenom u ponudi koja sad već ima preko 30 različitih mirisa.
Brend By Kilian lansiran je 2007., a ove godine slavi okrugli rođendan i tim je povodom izdao zlatnu kolekciju From Dusk Till Down inspiriranu senzualnim glamurom i raskošnim luksuzom secesije u Beču i Gustavom Klimtom. Ta kolekcija se sastoji od dva mirisa: Woman in Gold i Gold Knight. Sve parfeme By Kilian karakteriziraju i luksuzna pakiranja, dolaze u šik crnoj lakiranoj kutiji ukrašenoj nasmiješenom lubanjom ili zmijom, dok je blagdanska limitirana kolekcija pakirana u torbice s otkačenim natpisima.
Byredo
Švedski, sad već kultni, brend Byredo osnovao je 2006. osebujni Ben Gorham. Ovaj Šveđanin indijsko-kanadskog podrijetla studirao je likovnu umjetnost i igrao košarku, a susret s parfumerom Pierreom Wulffom pomogao mu je da pronađe vlastiti put i krene stvarati prava olfaktivna remek-djela. U suradnji s najcjenjenijim parfumerima današnjice, poput Olivije Giacobetti, Jeromea Epinettea i Michaela Almairaca, stvorio je parfeme o kojima se govori. Svi parfemi Byredo imaju jednak minimalistički dizajn, a odlikuju ih jednostavne kompozicije i vrhunski sastojci. Omiljeni su u svijetu slavnih, a sad već kultni status imaju Gipsy Water i Bal d'Afrique.
Serge Lutens
Serge Lutens su niche parfemi koji imaju kult odanih sljedbenika, a karakteriziraju ih intenzivni i pomalo neobični mirisi. Tijekom godina Lutens je na tržište izbacivao zavidan broj parfema, za koje inspiraciju pronalazi u mirisima i okusima Marakeša, u kojem danas živi. Očekivano, njegovi mirisi prepuni su slatkih i začinskih nota po kojima je najpoznatiji, ali i neodoljivih raskošnih drvenih nota. Parfeme ne dijeli na muške i ženske, već poručuje da ih mogu nanositi svi bez obzira na spol, a trebali bi evocirati naša sjećanja. Zato je svaki njegov miris individualan jer ne budi ista sjećanja kod svih i ne miriše na svačijoj koži jednako. 'Miris se zapravo nikada ne ustaljuje, mijenja se s vremenom', kaže Lutens.
CB I Hate Perfume
Osnivač jednog od najcjenjenijih niche brenda CB I Hate Perfume je Amerikanac Christopher Brosius. Njegovi parfemi ne sadrže alkohol, svaki, naravno, ima svoju priču, a cilj im je, kaže osnivač Brosius, pobuditi lijepa sjećanja. Prvi uspješni miris ovog brenda zvao se Dirt, a do sastojaka je došao čeprkajući po mokroj zemlji u svom vrtu.
Clive Christian
Brend koji se može pohvaliti najskupljim parfemom na svijetu, No. 1 for Men Pure Perfume, čijih 30 mililitara košta vrtoglavih 2700 dolara, zove se Clive Christian. U ovom brendu ne štedi se na sastojcima, za njihove mirise koriste se samo oni najskuplji i najkvalitetniji, a pakiranja su očekivano bezobrazno luksuzna. Bočica famoznog No. 1 izrađena je od rukom brušenog kristala, a zlatni čep krasi brušeni bijeli dijamant.
Creed
Creed je osnovao James Creed još početkom 18. stoljeća u Velikoj Britaniji, a ova je parfumerija radila mirise za kraljevsku obitelj, uključujući kraljicu Victoriju. Brend je i dalje u vlasništvu obitelji, a vlasnik Oliver Creed još uvijek inzistira na tome da se svi sastojci mjere, miješaju i filtriraju isključivo ručno.
Jo Malone
Londonski brend Jo Malone jedan je od najpoznatijih na svijetu, a poznat je po tome što kupac kreira vlastiti miris kombinirajući različite parfeme iz kolekcije tzv. nanošenjem u slojevima.
Maison Francis Kurkdijan
Francis Kurkdijan diplomirao je na prestižnoj parfumskoj školi ISIPCA Versailles, a u dobi od 26 godina kreirao je Le Male za Jeana Paula Gaultiera, koji je i dan danas jedan od najprodavanijih parfema na svijetu. Nakon što je stvorio više od 40 parfema za različite kuće osnovao je svoju parfumsku kuću.
Xerjoff
Ova poznata parfumska kuća sjedište ima u Torinu, dok se parfemi izrađuju u prijestolnici parfema, francuskom Grassu. Riječ je o luksuznom brendu, a to dokazuje i raskošnim pakiranjem, bočicama napravljenim od kvarca, murano stakla i drugih vrhunskih materijala, zbog čega izgledaju kao umjetnička djela, baš kao i mirisi koji se nalaze u njima.