Potencijalna hrvatska platforma za crowdfunding trebala bi služiti prikupljanju novca za humanitarne, ali i aktivističke projekte poput svojedobne obrane Varšavske ulice
Doniralica bi trebala funkcionirati na načelu građanske solidarnosti, kolektivne suradnje i povjerenja ljudi koji se umrežavaju i zajednički ulažu novac kako bi podržali inicijative u kojima vide društvenu vrijednost.
Želi biti posrednik između organizacija koje trebaju financijsku podršku za projekt i donatora. Omogućuje doniranje putem SMS poruka i e-bankarstva.
No želi i poslužiti kao interaktivni katalog aktivnosti civilnog društva povećavajući vidljivost organizacija te potaći razvoj filantropije u Hrvatskoj. Uz integraciju s društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera, u Doniralici tvrde kako će omogućiti mjerljivu povratnu informaciju za provedene aktivnosti organizacija.
Cilj je, kako navode na Facebook stranici, poticati aktivno uključivanje građana u društveno odgovorne projekte, pružajući pojedincima/kama, lokalnoj zajednici i udrugama uslugu sigurnog i transparentnog elektronskog prikupljanja financijskih sredstava.
Projekt, iza kojeg stoji široj javnosti malo poznata kutinska udruga Moslavina Media servis, ušao je u finale natječaja za donacije Zagrebačke banke na Facebooku, u kojem će pobjednički projekt inicijalno dobiti deset tisuća kuna, a o konačnom iznosu koji će biti doniran pojedinom projektu odlučit će građani putem Facebooka. Bili su i finalisti natječaja 24sata i web.burze InspirAkcija 2012.
Kako nam je rekao predsjednik udruge Hrvoje Hafner, u izradu Doniralice krenulo je četvero entuzijasta s višegodišnjim iskustvom u radu s nevladinim organizacijama i udrugama.
'Uvidjeli smo kako je potrebna platforma te vrste. Prije devet mjeseci počeli smo raditi na projektu. Došli smo do faze u kojoj trebamo profesionalce koji bi dovršili dijelove za koje nismo dovoljno stručni. Kako bi ih mogli platiti, javljamo se na natječaje', rekao nam je u telefonskom razgovoru.
Projekti koji će moći potražiti donacije moći će biti humanitarne, ali i aktivističke prirode. Hafner kao primjere navodi inicijative za obranu Varšavske ulice i Zagreb Pride.
Na stranicama projekta još uvijek nema puno toga za vidjeti, osim preporuka i obrasca za one koji žele primati obavijesti o aktivnostima Doniralice putem e-maila. Ne navodi se ni kad bi Doniralica mogla početi s radom. Osvoje li natječaj Zagrebačke banke, Hafner kaže da bi platforma mogla biti upogonjena za šest mjeseci. Ako ne, potražit će druge izvore financiranja.
Zaživi li, projekt bi mogao postati koristan alat za financiranje dobrotvornih aktivnosti, ali i poslužiti kao uvod u stvaranje pravog sitea po uzoru na Kickstaster, na kojem bi bilo moguće malim donacijama financirati i druge projekte osim dobrotvornih.
Hafner kaže kako ne žele zarađivati na projektu. Još razmatraju kako će ga financirati u budućnosti. Među mogućim modelima su naplata edukacije o tome kako organizirati marketinšku kampanju, a nije isključeno ni da će i sami tražiti donacije na vlastitoj platformi za pokrivanje osnovnih troškova održavanja.
Sam Kickstarter u zadnje vrijeme prolazi kroz razdoblje strelovitog uspona. Zaredali su se projekti koji su prikupili milijune dolara donacija, a sve veći je broj i uspješno financiranih projekata s manjim ciljanim iznosima. Od svakog projekta koji uspije prikupiti zacrtani ciljni iznos, Kickstarter uzme pet posto.
Pogledajte video o Doniralici: