Koliko god foršpana pogledali i koliko god vam oni čudni prijatelji pričali o Dragon Quest serijalu, ništa vas ne može pripremiti na suptilni užitak igranja najnovijeg nastavka jednog od najustrajnijih RPG serijala do danas
Dragon Quest XI najnoviji je nastavak dugog niza japanskih RPG igara koje su strahovito popularne u rodnoj zemlji, no na zapadu zbog nekog razloga nikad baš predobro prošle. Premda se ne mogu prozvati najzagriženijim obožavateljem svega vezanog uz serijal videoigara koje crta autor Zmajeve kugle, Akira Toriyama, Dragon Quest XI uspio me je očarati na vrlo jedinstven način – nostalgijom.
Ali prvo, mali uvod
Dragon Quest je serijal klasičnih RPG igara za konzole čvrsto utemeljen u korijenima japanskog dizajna videoigara. Autor igre Yuji Horii oduvijek je bio impresioniran zapadnjačkim fenomenom Dungeons and Dragons te je svoju ljubav prema fantastičnim svjetovima pogonjenima matematičkim formulama prenio u serijal igara koji je odrastao paralelno s Dragon Ballom, strahovito popularnom animiranom serijom.
U Dragon Questu XI preuzimate ulogu Prosvijetljenog, reinkarnacije legendarnog heroja koja se pojavljuje samo kada svijetu prijeti velika kataklizma. Naravno, uvijek se pojave ljudi kojima vaša prisutnost nije previše draga, a svemu tome u prilog ide i prava kataklizma koju predvodi zlikavac prilično velike moći.
Dragon Quest XI je linearna RPG ekstravaganca koja veliča i nastavlja tradiciju tradigionalnog japanskog računalnog RPG-a, vjerno pakirajući naoko drevne mehanike u očaravajuće lijep svijet okićen visokobudžetnim produkcijskim vrijednostima, nepotrebnim snimljenim glasovima i veličanstvenim stilom posuđenom iz serijala Dragon Ball. Mape su ogromne i predivno dizajnirane, borbe je u cijelosti moguće izbjeći, a na vama je samo izabrati što zbilja želite raditi – istraživati, boriti se, nadograđivati opremu ili jednostavno – nastaviti pratiti priču.
Prepoznatljiv stil? Moguće
Stavimo li Zmajevu kuglu uz Dragon Quest, vrlo je lako povući poveznice (pored očitih, naravno). Ova dva serijala se savršeno komercijalno nadopunjuju, privlačeći fanove jednog prema drugom i iskreno – to je zbilja pametan postez. Postoji neka vrsta nedokučivog šarma u Toriyaminom stilu prelivenom u ogromni svijet. Banalna naracija, dvodimenzionalni likovi, predvidiva priča i naoko jednostavne mehanike igre samostalno su sposobne bilo koju igru povući na dno oceana, no to nije slučaj u Dragon Questu. Ovdje svi ti, nazovimo ih tako, elementi 'starinskih videoigara' surađuju kako bi predstavili jedan od najopuštenijih i najinkluzivnijih naslova koje sam igrao godinama.
DIGITALNA ZABAVA
Pobrojali smo deset najboljih hrvatskih videoigara svih vremena
Igra za sve uzraste
Štoviše, otišao bi tako daleko da doslovno ne mogu zamisliti niti jednu drugu videoigru koju bi objeručke mogao preporučiti osnovnoškolcima i četrdesetpetogodišnjacima. Dragon Quest XI je kamenita utvrda građena na tridesetpetogodišnjoj tradiciji dizajna igara te nazvati ju 'starom školom' bilo bi nepravedno.
Kvragu, ovaj RPG je toliko opušten da vam na početku svake seanse prepriča što se desilo do sad – olakšavajući nastavak igranja i nakon stresnog radnog dana. Dragon Quest XI veliča borbu na poteze, jednostavne i očite mape pune tajnih blaga i čudovišta koja su u sto posto slučajeva parodija nekih drugih čudovišta. Vidite li u kojem smijeru idem s ovim?
Jedna od boljih?
Kao i kod svake recenzije, ovdje sam siguran da ima barem malo subjektivnosti, no iskreno, mislim da ovako dobar japanski RPG nisam igrao godinama. U srcu Dragon Questa XI se pored jednostavne ali šarmantne priče nalazi hrpa pozitive i šarmantnih zapleta primjerenih skoro svima. Likovi su neshvatljivo čitki i zanimljivi, zaplete možete predvidjeti na sto kilometara, no priča je i dalje predobra baš zbog niza preobrata koje je stvarno teško predvidjeti. Sustav napredovanja je jednostavan i elegantno objašnjen, nudeći igračima specijalizacje i sinergije među likovima. Ukratko - igra je koncipirana kao nešto u čemu svi mogu uživati i to je samo po sebi jedno nevjerojatno dostignuće.
Kao i svaki drugi Dragon Quest, jedanaesti nastavak vrlo vjerojatno neće dobro proći na zapadu, što je zbilja čudno zato jer se radi o igri koju bi svaki ljubitelj RPG-a morao isprobati. Riječ je o igri vrlo specifičnog 'okusa' kojeg čine čarobni dizajn svijeta i neopisivi šarm. 'Jedanaesticu' je, iskreno, zbilja potrebno iskusiti da bi ju se u cijelosti moglo shvatiti.
- Ime: Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
- Proizvođač: Square Enix
- Žanr: Japanski RPG
- Plartforme: PlayStation 4, Windows
- Cijena: 449 kn
plus:
- dizajn svijeta
- dizajn igre
minus:
- japanski stil RPG-a definitivno traži malo privikavanja
- klišeji u radnji