Google će uskoro pokrenuti kampanju protiv dezinformacija u pet članica Europske unije, rekli su iz te tvrtke Reutersu uoči europskih izbora i novih i strožih pravila za sadržaj na internetu
Građani EU-a birat će u lipnju novi Europski parlament, a zastupnici strahuju da bi širenje dezinformacija na internetu moglo utjecati na birače. Francuska, Poljska i Njemačka optužile su Rusiju u ponedjeljak da je uspostavila razrađenu mrežu web stranica za širenje proruske propagande.
Europski Akt o digitalnim uslugama, koji stupa na snagu ovaj tjedan, zahtijevat će velike internetske platforme i tražilice da učine više u borbi protiv nezakonitog sadržaja i rizika za javnu sigurnost.
Od ovog proljeća, Googleova interna jedinica Jigsaw koja se bavi prijetnjama društvima, pokrenut će seriju animiranih oglasa na platformama kao što su TikTok i YouTube u pet članica EU-a: Belgiji, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji i Poljskoj. Ti oglasi bit će prevedeni na sva 24 službena jezika Europske unije.
Gledatelje oglasa na YouTube-u zamolit će se da ispune kratki upitnik s višestrukim odgovorima, osmišljen kako bi procijenili što su naučili o dezinformacijama. 'Prebunking je jedina tehnika, barem prema tome što sam vidjela, koja jednako učinkovito funkcionira u cijelom političkom spektru', rekla je Beth Goldberg, voditeljica istraživanja u Jigsawu.
Druge mjere za kontrolu dezinformacija poput provjere činjenica mogu doprinijeti polarizaciji jer dolaze nakon što se informacija već proširi, dodala je. Istraga koju je u siječnju proveo EEAS (Služba za vanjsko djelovanje Europske unije) otkrila je 750 incidenata uz pogrešne informacije koje su namjerno širili strani akteri, od kojih su mnogi podržavali rusku invaziju na Ukrajinu.