NEKE NOVE NAVIKE

Hrvati sve češće kupuju na internetu, a evo i kako

18.02.2014 u 15:46

Bionic
Reading

Online kupci u Hrvatskoj očekuju besplatnu dostavu, nemaju omiljenu domaću web-trgovinu, a pri kupnji najradije koriste PayPal

Istraživanje je pokazalo kako u online kupnji prednjači mlađa populacija, i to u rasponu od 23 do 35 godina, koja čini najveći udio u ukupnom uzorku, čak 49 posto.

Najmanje kupuju seniori, svega četiri posto, između 52 do 60 godina, a preko 60 i više godina, samo jedan posto.

Prednjače obitelji s dvoje djece (29 posto) i samci (25 posto). Online u većoj mjeri kupuju oni s visokom (34 posto) i srednjom stručnom spremom (31 posto).

Čini se kako kupce na internetu najviše motivira cijena - 76 posto ispitanika očekuje niže cijene artikala online i ističe kako im je upravo niža cijena glavni motivacijski faktor za donošenje odluke o kupnji na internetu.

Dostava je također važna. 67 posto ispitanika smatra kako cijena dostave treba biti proporcionalna ukupnoj vrijednosti košarice, dok njih 28 posto ističe besplatnu dostavu kao presudan faktor pri donošenju odluke u kupovini.

Nadalje, 74 posto ispitanika bira kupnju online zato što voli imati mogućnost kupnju obavljati bilo kad i bilo gdje, a njih 73 posto istaknulo je kako im online kupnja štedi dragocjeno vrijeme. Zanimljiv je podatak kako 63 posto ispitanika osjeća pritisak trgovca prilikom kupnje u klasičnoj trgovini i zato preferiraju kupovati na internetu.

Prednost internetske trgovine je i u tome što prodajna mjesta nude detaljne opise artikala koji se žele kupiti, kao i iskustva ostalih kupaca i recenzije. Navedeno smatra prednošću 74 posto ispitanika, koji su izjavili da se prije kupnje vole detaljno informirati o proizvodu, a 66 posto prije uspoređuje cijene i atribute proizvoda.

Najviše ih zabrinjava mogućnost povrata kupljenog predmeta koji nije ispunio njihova očekivanja. Za 42 posto smatra da je to problem, a 22 posto najviše zabrinjava mogućnost dostave krivog predmeta.

Nevjerodostojnost dobavljača najčešći je razlog odgode odluke o kupnji, što potvrđuje 42 posto ispitanika. Kupce također smeta nedovoljno informacija o proizvodu, 30 posto; smeta i kompliciran proces narudžbe, 17 posto.

Što se tiče lokacije web-trgovina, 47 posto ispitanika je odgovorilo kako im nije važno kupuju li putem domaće ili strane web-trgovine. 85 posto ispitanika nema omiljenu domaću web-trgovinu, a najdraži stranci su im Amazon, eBay i DealeXtreme.

Ispitanici najvećim dijelom koriste PayPal prilikom plaćanja na internetu (47 posto), a kreditne kartice na drugom  su mjestu (23 posto). Plaćanje pouzećem izabralo bi 17 posto ispitanika.

Rezultati su to istraživanja Motivacija online kupaca u Hrvatskoj, provedenog krajem prošle godine na uzorku većem od 500 ispitanika.

Predstavila ga je tvrtka Perpetuum Mobile, zajedno sa svojim rješenje za izradu web-stranica iSiteOpen, zasnovano na platformi Drupal te iSite Shop, rješenjem za e-trgovinu na platformi Magento.

Predstavljanju rezultata istraživanja prethodio je panel na temu Stanje i perspektive elektroničkog poslovanja u Hrvatskoj. Istaknuto je kako Hrvatska u e-trgovini zaostaje za europskim zemljama što se, između ostalog, očituje u činjenici da smo i dalje orijentirani na strane web-trgovine, dok su, primjerice u Europi online kupci fokusirani na web-trgovine iz svoje države.

No iako zaostajemo za trendovima, postoje ogromni potencijali za rast.