nakon pandemije

Influenceri snažniji nego ikad - ulaganja u SAD-u broje se u milijardama, stručnjakinja ističe: Pred nama je svijetlo desetljeće, ali uz ove promjene

31.07.2021 u 18:00

Bionic
Reading

Optimistične prognoze dolaze nakon više nego skromne 2020. godine, u kojoj su oglašivači preko noći morali postati izuzetno štedljivi. Ove godine marketinški budžeti za influencere u SAD-u premašit će tri milijarde dolara, a zašto to ne iznenađuje, komentira nam stručnjakinja Anamarija Virant iz Degordiana

Marketinški budžeti namijenjeni influencerima ove godine će u SAD-u rasti više od 30 posto i premašiti tri milijarde dolara dok bi taj iznos u idućoj godini mogao biti i milijardu dolara viši.

Ovaj pojam odnosi se na plaćanje influencerima za promociju proizvoda i ostale usluge na društvenim mrežama, a ne uključuje putovanja i besplatne proizvode, nego isključivo novčane uplate.

Optimistične prognoze dolaze nakon više nego skromne 2020. godine, u kojoj je sektor rastao 14,4 posto uslijed pandemijskih restrikcija što su se itekako odrazile na marketinške budžete.

'U ranoj fazi pandemije mnoge influencerske marketinške kampanje su pauzirane', kaže Jasmine Enberg, starija analitičarka u Insider Intelligenceu, te dodaje da je pandemija s druge strane utjecala na stvaranje novih sadržaja poput kratkog videa.

Svijetla budućnost

Povratak putovanjima još je jedan snažan element koji podupire ovogodišnji porast, s obzirom na to da se očekuju velika ulaganja turističkog sektora u ovaj vid oglašavanja.

Ipak, marketinški budžeti za influencere još uvijek su kap u moru u usporedbi s oglašavanjem na društvenim mrežama, a ono će ove godine u SAD-u dosegnuti 58,66 milijardi dolara. No za obje kategorije predviđa se rast u idućim godinama.

A što je s Hrvatskom?

I dok službene brojke o ulaganjima u influencerski marketing nisu poznate, stručnjake ne iznenađuju optimistične prognoze.

'Ne iznenađuje me ovaj porast budžeta. Kako nam je 2020. godina bila nespecifična, s velikim padovima u budžetima generalno, i influencerski marketing je jako patio. Oglašivači koji su preko noći morali postati izrazito štedljivi nisu ulagali u ovaj dio marketinga jer se još uvijek često percipira kao nesiguran', kaže za tportal Anamarija Virant, senior PR manager u Degordianu.

Kako Virant ističe, danas je influencerski marketing pristupačniji i mjerljiviji nego prije, a sve je više marketinških stručnjaka koji smatraju da je njegova učinkovitost daleko ispred nekih tradicionalnijih kanala. Uz to, budžeti iz prethodne godine su neiskorišteni, što je također dovelo do ovog velikog porasta.

'Unatoč nekim negativnim prognozama, rast Instagrama, a time i influencerskog marketinga ima svijetlu budućnost u idućem desetljeću i vjerujem da ćemo ovakvim brojkama svjedočiti i dalje. Ono u čemu očekujemo promjenu tip je kampanja i veći trud oko sadržaja. Nestajanje klasičnih product placement objava je izgledno, ali to je trend kojem već svjedočimo', zaključila je Virant.