U 35 godina tvrtka Ingemark susretala se s geopolitičkim i gospodarskim krizama, odlaskom i dolaskom tehnoloških i korisničkih trendova... Evo kako su opstali i razvijali se te što su pritom naučili
Ingemark je jedna od dugovječnijih domaćih IT tvrtki. Danas je specijalizirana za usluge softverskog inženjerstva te cloud i infrastructure consultinga, a osnovana je još 1990. godine.
Otad je narasla na 75 zaposlenih i više od šest milijuna eura prihoda godišnje. Dobitnik je, osim toga, dvije nagrade Zlatna bilanca 2023. godine u kategoriji za najboljeg poduzetnika prema kreditnom rejtingu te u djelatnosti informacije i komunikacije.
'Cjelovita i složena rješenja koja gradimo u potpunosti su usklađena sa zahtjevima klijenta. Zajednički cilj je evolucija poslovanja, pri čemu pridajemo pozornost sigurnosti, usklađenosti s regulativama, skalabilnosti, optimalnom iskorištavanju resursa i njihovoj održivosti.
Naši klijenti uglavnom su tvrtke koje imaju visoke prihode i velik broj zaposlenih, što podrazumijeva značajan broj informatičkih sustava i tehnoloških zahtjeva.
Naprimjer, jedan od najznačajnijih klijenata je veliki američki proizvođač medicinskih uređaja, uvršten u burzovni indeks NASDAQ 100, s prihodima od gotovo četiri milijarde američkih dolara i s više od 9500 zaposlenih globalno.
U prošloj godini uprihodili smo 6,3 milijuna eura, što je gotovo 50 posto bolji rezultat u odnosu na 2023. godinu. Približno 80 posto prihoda ostvarujemo od izvoza, no razvijamo rješenja i za hrvatsko tržište.
Do sada smo ih razvijali za različite kompanije iz financijskog, telekomunikacijskog, medtech, maloprodajnog, farmaceutskog, automobilskog te entertainment sektora', rekao je tportalu Hrvoje Ljubičić, glavni izvršni direktor Ingemarka.
Gdje Ingemark ima urede?
Trenutno imamo gotovo 75 zaposlenika, što je skoro 20 posto više nego 2023. Većinom su to inženjerke i inženjeri visokog senioriteta. Funkcioniramo kao remote-friendly tvrtka, što nam omogućuje fleksibilnost u radu i lakše privlačenje, odnosno zadržavanje vrhunskih stručnjaka, neovisno o njihovoj lokaciji.
Naš ured u Zagrebu služi nam kao središnja točka za okupljanje i suradnju kada je to potrebno, a istovremeno potičemo i podržavamo rad na daljinu.
Poslujete od početka 90-ih godina prošlog stoljeća. Po čemu se poslovanje danas razlikuje od tadašnjeg? Što su bili najveći izazovi pri podizanju i razvoju tvrtke?
Osnovani smo 1990. godine, no naša primarna djelatnost u početku se razlikovala od onoga čime se danas bavimo. Na računalno programiranje i izgradnju prilagođenih softverskih rješenja fokusirani smo od 2006., što ujedno predstavlja početak novog razdoblja poslovanja Ingemarka.
U tih 35 godina uvjeti na tržištu su se značajno promijenili, počevši od tehnologija i poslovnih modela pa sve do ponašanja korisnika.
Danas su, u tehnološkom smislu, tu najistaknutiji umjetna inteligencija i strojno učenje jer, osim tehnoloških, donose velike promjene i u korisničkom ponašanju i zahtjevima, zbog čega se ponuda proizvoda i usluga još više individualizira i personalizira.
Pored geopolitičkih i gospodarskih kriza, izazovno je bilo kontinuirano analizirati tekuće i prognozirati buduće trendove te u skladu s time prilagođavati i razvijati rješenja. Nije uvijek bilo jednostavno, ali sudeći prema našim rezultatima, bilo je uspješno.
Spomenuli ste umjetnu inteligenciju kao jednu od ključnih tehnologija današnjice. Ona je i jedna od Ingemarkovih ekspertiza, a razvili ste i vlastitu AI platformu AssistCraft Suite. Kome je namijenjena, koje su joj glavne mogućnosti i tko je najviše koristi?
Riječ je o platformi umjetne inteligencije koja značajno optimizira i ubrzava interne procese i poslovanje te omogućuje ostvarivanje ušteda. Nastala je kao odgovor na ponavljajuće problematične obrasce koje smo uočili prilikom razvijanja takvih rješenja za klijente s velikim sustavima.
AssistCraft Suite je prvenstveno namijenjen tvrtkama čiji sustavi imaju velik broj podataka, procesa, pravilnika i procedura jer korisniku iznimnom brzinom omogućuje relevantan odgovor na pitanje ili pronalazak optimalnog rješenja.
Konkretnije, radi se o AI platformi prilagodljivoj specifičnim potrebama svakog klijenta, a funkcionira tako da na upit korisnika (u iskustvu nalik razgovoru) povlači dinamične i statične podatke iz unaprijed definiranih i povezanih baza te različitih IT sustava i u stvarnom vremenu pruža konkretan odgovor.
Platforma u pozadini istovremeno pokreće više različitih LLM modela, što odgovore čini preciznijima i relevantnijima te optimizira troškove. Također, specifičnost je njezin modul Insights jer pokreće analizu (uključujući semantičku), što administratorima omogućuje unapređenje i poboljšanje cjelokupnog iskustva.
Što trenutno vidite kao najveće tržišne prilike i izazove? Što vas najviše priječi u bržem razvoju?
Od prilika bih svakako izdvojio korištenje naprednih tehnologija poput umjetne inteligencije jer mogu značajno optimizirati procese i povećati efikasnost. Zatim cloud computing, čime se dobiva na skalabilnosti i optimiziraju troškovi, održive tehnologije te inovacije na području kibernetičke sigurnosti, što danas predstavlja veliki izazov.
Pored kibernetičke sigurnosti, od izazova bih istaknuo trenutačnu krizu u IT sektoru, nestabilnu geopolitičku situaciju, visoku razinu fluktuacije radne snage te ponekad nedovoljno razumijevanje umjetne inteligencije, što u konačnici rezultira i nepovjerenjem prema toj tehnologiji.
U Ingemarku sustavno analiziramo tržišna kretanja i trendove kako bismo izbjegli prepreke koje bi nas potencijalno usporavale u planiranom razvoju.
Trudimo se jasno definirati i prilagođavati strategiju stabilnog i održivog rasta, prvenstveno usmjerenu na skalabilnost i zadržavanje kvalitete isporuke. Time postižemo planiranu brzinu napretka i u konačnici ostvarujemo zacrtane ciljeve.
Koji su vam ciljevi i planovi za ovu godinu? Što će vam biti u fokusu?
Krajem protekle godine završili smo proces rebrendiranja te, nakon provedene analize tržišta i prikupljenih povratnih informacija klijenata, uz naše iskustvo, još jasnije definirali ponudu. Usredotočili smo se na ekspertize koje predstavljaju našu stručnost, povećavaju prepoznatljivost i omogućuju isporuku kvalitetnih rješenja.
U fokusu su nam i potrebe naših zaposlenika. Zato ih sustavno analiziramo kako bismo razvili procese koji će im omogućiti ostvarivanje punog profesionalnog potencijala, ali i pružiti zadovoljstvo u privatnom životu.
Plan nam je nastaviti istim smjerom. Dakle razvijati se u području novih tehnologija, analizirati trendove, testirati inovacije te pratiti promjene u ponašanju potrošača kako bismo realizirali best-fit rješenja, ona koja će klijentima pružiti konkurentsku prednost na tržištu.