Za Elonom Muskom, koji je na prvoj poziciji, zaostaje za nekih 50 milijardi američkih dolara
Glavni izvršni direktor tvrtke Meta Platforms Mark Zuckerberg prestigao je Jeffa Bezosa i postao druga najbogatija osoba na svijetu.
Zuckerbergova neto vrijednost dosegnula je 206,2 milijarde američkih dolara, prema Bloombergovom indeksu milijardera, nadmašivši neto vrijednost bivšeg izvršnog direktora i predsjednika Amazona od 205,1 milijardi dolara.
Suosnivač Facebooka sada zaostaje za šefom Tesle Elonom Muskom za otprilike 50 milijardi dolara.
S 13 posto udjela u Meti, Zuckerbergova neto vrijednost od početka godine porasla je za 78 milijardi dolara, što je više od bilo kojeg člana 500 najbogatijih ljudi koje prati Bloombergov indeks.
Dionice Mete su u četvrtak završile na rekordno visokoj razini od 582,77 dolara, što predstavlja skok od otprilike 68 posto u odnosu na početak siječnja.
Ulaganja u umjetnu inteligenciju i Kinezi
Rast Zuckerbergovog osobnog bogatstva prati porast entuzijazma ulagača zbog sve većeg profita diva društvenih medija ove godine.
Ta je tvrtka tijekom 2024. godine dosljedno izvještavala o tromjesečnoj zaradi koja je premašila procjene analitičara. Njena prodaja u drugom tromjesečju porasla je 22 posto na 39,07 milijardi dolara, što je bilo četvrto tromjesečje zaredom rasta prihoda od preko 20 posto.
Meta je kao razlog za rast prodaje istaknula svoja velika ulaganja u umjetnu inteligenciju koja pomažu u poboljšanju performansi platforme za internetsko oglašavanje.
Metin sustav online oglašavanja pretrpio je veliki pad 2021. kada je Apple predstavio ažuriranje privatnosti za iOS koje je oslabilo njegovu sposobnost praćenja korisnika na webu. Meta je u veljači 2022. objavila da bi je promjene privatnosti koštale 10 milijardi dolara prihoda.
Krajem 2022. Zuckerberg je pokrenuo veliki plan rezanja troškova koji se proširio na sljedeću godinu i na kraju je rezultirao time da je 21.000 radnika Mete izgubilo posao, ili otprilike četvrtina radne snage tvrtke.
Ulagači su pozitivno reagirali na Metino rezanje troškova dok se poslovanje tvrtke na internetskom oglašavanju počelo oporavljati. Pomogle su ogromne kampanje za potrošnju na digitalno oglašavanje, predvođene kineskim trgovinama Temu i Shien.
Iako je Meta nastavila trošiti milijarde dolara na tehnologije virtualne i proširene stvarnosti potrebne za podupiranje futurističkog koncepta metaverzuma, ulagači su postali tolerantniji prema tim ulaganjima sve dok je temeljni oglasni posao tvrtke zdrav. Prošli tjedan Meta je premijerno predstavila naočale za proširenu stvarnost Orion AR, piše CNBC.