BERLINSKI SAJAM

Najveći hit ovogodišnje IFA-e je fen Dyson Supersonic

05.09.2016 u 10:11

Bionic
Reading

Dysonov fen brži je osam puta od standardnog uređaja i mnogo tiši; narudžbe iz Kine i Velike Britanije realizirane su u roku od 24 sata nakon oglašavanja prodaje, a sad je taj uređaj stigao i na njemačko tržište

Kako ove godine na IFA-i koji se upravo održava u Berlinu nema velikih zvijezda (više se govorilo o nevoljama Samsunga s Noteom 7, negoli o kvalitetnim novim gadgetima kao što su Sony XZ, serija Huawei Nova, Mototola Moto Z Play ili Lenovo YogaBook) u kategoriji standardne tehničke ponude, vrhnje je ponudio uređaj iz kategorije malih kućnih uređaja – fen Dyson Supersonic.

Premda je Dyson tvrtka koji poznamo uglavnom iz javnih WC-a gdje su postavljene njihove brze sušililice ruku, Supersonic je postao pravi hit i u roku od 24 sata rasprodao sve narudžbe iz Velike Britanije i Kine. Novi tip motora ugrađen je u ručku uređaja, a ne u tijelu, što omogućuje da bude osam puta brži i prilično tiši od standardnih modela. Temperatura zraka provjerava se putem senzora dvadeset puta u sekundi kako bi se izbjeglo bilo kakvo oštećenje kose.

Za testiranje uređaja upotrijebljeno je 600 prototipova i više od tisuću milja osušene kose. Cijena mu je 399 eura.


Glavne teme ovogodišnjeg sajma IFA pametne su kuhinje, povezana vozila, virtualna stvarnost i internet stvari, dakle, sve ono što je proteklih godina bilo tek u naznakama, ili je bilo predstavljeno na razini koncepta. Jedno od obilježja ovogodišnje je IFA-e je i segment Smart Home. Više od 40 izlagača iz 15 zemalja predstavlja svoja rješenja uz potporu 150 njihovih partnera.

Na sajmu je poznata istraživačka kuća GfK pokazala rezultate istraživanja o povezivosti. Prema tom istraživanju, svaki drugi korisnik elektroničkih uređaja smatra da je online povezivost iznimno bitna i da bi svi njegovi uređaji trebali biti povezani. S druge strane, većina korisnika nije znala, mogla ili htjela imenovati providera koji bi to u potpunosti omogućio. Ono što svi žele je da uređaji ne budu komplicirani za rukovanje i da nema zastoja u prijenosu podataka.

Prema njihovom istraživanju prodaja velikih uređaja rasla je za tri posto u Europi i pet posto u Aziji. Rečeno je da je to izvrstan rezultat s obzirom na to da su maloprodajne cijene velikih uređaja čak za 50 posto veće s obzirom na realne marže i troškove proizvodnje.

Na njihovoj press-konferenciji istaknuto je i kako prodaja uređaja na tradicionalnim mjestima opada i da se sve više potrošačke elektronike nabavlja putem specijaliziranih web-shopova. U Europi je udio online prodaje 21 posto, prednjači Njemačka s čak 30 posto. Premda je očito kako broj standardnih dućana drastično pada, neće se dogoditi da izumru, s obzirom na činjenicu da sve veći broj online dućana otvara i svoje fizičke dućane, počevši od Amazona. Vrlo je vjerojatno da će korisnici naručivati online željene proizvode, a onda će ih sakupljati u dućanima gdje će imati stručnu pomoć u slučaju nedoumica.