U samo godinu dana nekad dominantni brend mobilne telefonije došao je na domak udjela od jedan posto u globalnom tržištu smartfona
Tijekom zadnjeg kvartala prošle godine tvrtka HMD Global prodala je 4,1 milijun pametnih telefona s operativnim sustavom Android pod brendom Nokia, prema podacima koje je objavila tvrtka Counterpoint Research. Time je uhvatila jedan posto globalnog tržišta smartfona, ali i pretekla nekad velike igrače poput Sonyja.
Tržište je dobro prihvatilo Nokijine smartfone ne samo zbog sentimentalne vrijednosti samog brenda, uz kojeg je veliki broj današnjih korisnika mobitela odrastao i napravio prve korake u svijetu mobilne telefonije, već i stoga što su se uređaji pokazali razmjerno kvalitetnima, pa i zanimljivima. U portfelju su se našli raznovrsni modeli u raznim cjenovnim i inim kategorijama.
Slijedi teži dio uspona
Analitičari procjenjuju kako bi prodaja tijekom cijele protekle godine mogla biti oko 8,5 milijuna primjeraka. S oko 1,4 milijuna primjeraka, koliko se očekuje da bi mogli prodati u Kini nakon što je Nokia 6 tamo predstavljena 20. siječnja, HMD bi se mogao naći nadomak deset milijuna prodanih primjeraka u tek nešto više od dvanaest mjeseci.
Za nadolazeći sajam Mobile World Congress već su najavili niz novih uređaja, među kojima su Nokia 1, Nokia 7 i perjanica Nokia 9.
Koliko će dugo jahati na valu nostalgije, ostaje za vidjeti. No, za očekivati je kako se dugoročno neće moći osloniti na taj adut u većoj mjeri već i ponuditi nešto čime će zadržati postojeće i osvojiti nove kupce. To će biti posebno izazovno u višim, zahtjevnijim cjenovnim kategorijama.
Idući cilj čini se jasnim: udvostručiti udio globalnog tržišta, piše Forbes.