Pomoć na cesti je tržišna kategorija usluge pa je moguće izabrati između velikog broja opcija i pretplata. Usporedili smo ponudu i pojasnili kako najlakše doći do pomoći u nezgodnom trenutku
Jedna od glavnih karakteristika koju vozači traže od automobila je pouzdanost. Ukratko, pouzdanost je ona predivna kvaliteta vozila koja se kolokvijalno opisuje sljedećim riječima: ‘Nije me nikad ostavio na cesti’, odnosno pouzdani automobili su oni koji uz redovito održavanje nemaju nepredviđenih kvarova, naročito ne velikih, skupih i onih koji vas prisile da stanete i pričekate popularnu ‘šlep-službu’.
Dogodi li se to na cesti i to na putu, nije nimalo ugodno, znaju svi koji su probali. Sama činjenica da ste pokraj predmeta čija je primarna svrha kretanje, a morate čekati mehaničara, frustrira, a ako ste ikad zapeli na zaustavnoj traci na autocesti dok je noć i kiša (kao autor ovih redaka), onda znate koliko je bitno da vam pomoć na cesti stigne što prije i što efikasnije. Osnovno oblik pomoći na cesti je onaj najgori - plaćanje iz svog džepa. Nemate li druge, najjednostavnije rješenje jest uzeti mobitel, nazvati nekog mehaničara ili vučnu službu (ako vam je pukla guma) i potom platiti račun.
No to je često i najskuplje te zna dugo trajati, naročito u sezoni kad je gužva na cestama pa cijene znaju porasti ili jednostavno nema šanse da pomoć stigne brzo. Druga je opcija dostupna većini vlasnika novih vozila (ovisno o brandu), a to je takozvani ‘assistance’, odnosno pomoć na cesti koja je dio usluge u jamstvenom roku te se koristi vrlo jednostavno i u pravilu ne košta ništa.
Jamstva i police osiguranja
Potrebno je pogledati dokumente koje ste dobili s vozilom i u njima je negdje naveden broj Assistance centra, nazvati ih s informacijama o automobilu i vama te će alarmirati svog lokalnog partnera koji dolazi do mjesta gdje ste zapeli s automobilom. Assistance programi u pravilu traju koliko i jamstvo, a uključuju popravak vozila ili pomoć ako se automobil sam zaključao a ključevi su ostali unutra te vuču do prvog ovlaštenog servisera, sve ovisno o tome što piše u uvjetima.
Slično je i s pomoći na cesti koja je dodatna opcija na policama osiguranja, često zna biti uključena kao dodatna pogodnost i u police za osiguranje doma, tako da je najbolje provjeriti vlastitu policu osiguranja kuće/stana i vidjeti je li takva usluga navedena te pod kojim je uvjetima možete besplatno koristiti u slučaju potrebe. Potom su tu opcije pomoći na cesti koje idu kao dodatne pogodnosti na police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kaska, koje su često vrlo povoljne (od 50 kuna pa više godišnje), ali kao i kod svake police, potrebno je pažljivo čitati uvjete.
Neke od tih opcija uključuju samo vuču u vrijednosti do određene svote/udaljenosti, neke uključuju i pomoć na cesti u vidu slanja mehaničara, a neke i zamjenski automobil, sve ovisi o tome što se nudi i što ste ugovorili. Neke osiguravajuće kuće nude i zasebnu uslugu pomoći na cesti koja nije vezana uz policu, no kako je ona uz policu povoljnija, samostalna se opcija isplati samo onima koji zbog određenih razloga (putovanja i slično) imaju ciljanu potrebu za njome.
Oryx i HAK
Hrvatski Telekom u suradnji s Oryx asistencijom i za korisnike bonova i za pretplatnike nudi opciju pomoći na cesti za 33 odnosno 19 kuna mjesečno, a nakon aktivacije možete ju koristiti kada ne možete nastaviti vožnju zbog nezgode ili prometne nesreće, nemarnog rukovanja vozilom, tehničke neispravnosti vozila ili vanjskog utjecaja koji onemogućuju kretanje vozila ili sigurnu vožnju.
Usluga pokriva vuču, istakanje krivo natočenog goriva, dolijevanje goriva (ako ste bez njega ostali), zamjenu kotača i guma, zamjenu ili punjenje osigurača i akumulatora, zamjenu svjećica i ostalih lako zamjenjivih dijelova na vozilu, otključavanje automobila te nekoliko drugih pogodnosti koje vam pomažu u svim neugodnim situacijama u kojima se možete naći na cesti.
Ovisno o korisniku pokriva ili Hrvatsku ili zemlje Europe, a uz nju ide i besplatno korištenje mobilne aplikacije Putni anđeo koja je na temelju promjene brzine, buke u vozilu i drugih parametra u stanju detektirati prometne nezgode i žurno automatski alarmirati kontakt centar Oryx asistencije te tako dozvati pomoć na cesti. Oryx asistencija nudi svoje usluge i samostalno u paketima Basic, Classic i Exclusive koji stoje 200, 400 ili 2000 kuna, ovisno o tome što je u njega uključeno te koja područja pokriva.
Najstariju uslugu pomoći na cesti s velikim brojem članova koji stalno raste pruža HAK, u kojeg je udruženo tridesetak autoklubova koji raspolažu s 58 pokretnih radionica (osobna vozila osposobljenih za popravak na cesti), 5 polivalentnih vozila (pokretna radionica koja može obaviti i prijevoz vozila) i 48 vučnih službi za uklanjanje i prijevoz osobnih vozila. Kao i kod drugih usluga pomoći na cesti, i njihova je dostupna 24 sata na dan, sedam dana u tjednu.
Članski modeli HAK-a su Start, Optimum i Europa s cijenama od 200, 300 i 500 kuna godišnje, s time da, naravno, što je viša cifra, veći je i paket usluga na koje vozač ima pravo. Naravno, nije nužno biti član, ali je, kao što smo naveli i ovdje i kod drugih tvrtki koje pružaju takvu uslugu, to povoljnije za korisnika, odnosno kod pomoći na cesti vrijedi princip - bolje spriječiti nego liječiti.