Mladi ljudi ne žele raditi kao automehaničari, a u cijelom SAD-u je takva potražnja da su se dileri, ali i proizvođači automobila obratili školskom sustavu i počeli samostalnu potragu
SAD pati od kroničnog nedostatka mehaničara za automobile, navodi članak u New York Timesu. Iako mehaničar koji ima status ‘mastera’ (dakle iskusan radnik s brojnim certifikatima i prođenim obukama) može godišnje zaraditi preko 100.000 dolara, nitko se ne javlja za taj posao, navodi se u članku. Dodaje se kako je sat vremena rada servisa čak 125 dolara u urbanim sjedištima i kod brendova prosječnog cjenovnog ranga. Novine također pišu kako su se dileri BMW-a i sam proizvođač obratili svim tehničkim srednjim i višim školama sa željom da im pronađu djelatnike, kao i da su sami krenuli u potražnju za radnom snagom, čak pozvavši i veterane tog posla koji su u mirovini da se vrate ‘pod dizalicu’. Osim navedenog, Fiat Chrysler America je naglasio kako bi, unatoč tome što je u posljednje dvije godine zaposlio tri tisuće mehaničara, u svojoj nacionalnoj mreži u SAD-u tijekom iduće dvije godine mogao zaposliti njih još tri tisuće.
Ukupno, navodi se u članku, u SAD-u bi se u idućih pet godina moglo zaposliti čak 25.000 automehaničara. Mladi nemaju interesa, kaže se u tekstu, no komentari na Facebooku ispod linka na članak NYT-a kojeg je prenio Autoblog otkrivaju i drugu stranu priče. Osobe koje tvrde da su bile mehaničari pišu kako je zbog visokih troškova (od 50.000 dolara naviše) kupnje alata i dijagnostičkih aparata gotovo nemoguće početi samostalan posao, dok je rad kod etabliranih dilera problematičan jer ne postoji jasna ljestvica napredovanja i bonusa, plaće su u početku minimalne, a posao zahtjeva i znanja elektrike te rada u specijaliziranim softwareima zbog sve kompliciranijih automobila. Nekoliko komentatora čak je napisalo kako se nakon par godina takvog rada odlučilo na mehaničarski rad u drugim branšama (autobusi, jahte) te su značajno zadovoljniji.