BMW, MOBILEYE I INTEL

Pravi autonomni automobili na ulicama do 2021. godine

06.07.2016 u 08:27

Bionic
Reading

BMW Group, Intel i Mobileye priopćavaju kako su udružili snage da bi u stvarnost pretočili autonomne automobile i buduće koncepte mobilnosti. Ta tri predvodnika iz sektora automobila, tehnologije, računalnog vida i strojnog učenja surađuju kako bi do 2021. u proizvodnju pustili rješenja za potpuno automatiziranu vožnju

Partnerske kompanije zadale su niz ciljeva za sljedećih pet godina, koji kulminiraju razvitkom svih potrebnih rješenja i inovativnih sustava za potpuno automatiziranu vožnju, kako bi te tehnologije do 2021. krenule u serijsku proizvodnju.

'Model BMW iNEXT bit će temelj strategije autonomne vožnje grupacije BMW Group i osnova za flote potpuno autonomnih vozila, ne samo na autocestama, već i u gradskim okruženjima, u kojima će se koristiti za automatizirana rješenja za dijeljenje prijevoza', stoji u priopćenju.


BMW Group, Intel i Mobileye drže stav brojnih drugih koji su se uključili u utrku s autonomnim vozilima - takva vozila bi jednog dana u prometu trebala biti sigurnija i jednostavnija za prometovanje. Cilj suradnje jest razviti rješenja spremna za izazove budućnosti kojima će se vozačima omogućiti ne samo da maknu ruke s upravljača, već i da dostignu razinu na kojoj mogu 'isključiti oči' (treća razina autonomije), navodi Intel. Naposljetku bi korisnici mogli 'isključiti i mozak' (četvrta razina), čime se vrijeme koje vozač provodi u automobilu pretvara u vrijeme za odmor ili rad. Tim stupnjem autonomije vozilu bi se, na tehničkoj razini, omogućilo postizanje završne razine vožnje – 'bez vozača' (peta razina), na kojoj u automobilu više nema ljudskog vozača.

Sva tri partnera usuglasila su se oko željenih rezultata i glavnih stadija razvoja, kako bi u konačnici ponudili potpuno autonomne automobile utemeljene na zajedničkoj referentnoj infrastrukturi. Uskoro bi se trebale demonstrirati autonomne probne vožnje s prototipom za 'iznimno automatiziranu vožnju' (Highly Automated Driving, tj. HAD).