NOVI ODJEL GIGANTA

Rimac traži posebnu vrstu lakirera: Pazite što će sve morati raditi

19.11.2023 u 19:27

Bionic
Reading

U svijetu hiperautomobila inženjerski dizajn sljubljuje se s rafiniranom estetikom, a tada ključno postaje umijeće lakiranja. Kako bi odgovorili na zahtjevne potrebe lakiranja karbonskih dijelova, ali i na dugogodišnji trend nedostatka kvalificiranih lakirera u Hrvatskoj, prije mjesec dana Rimac Grupa - unutar koje posluje i Bugatti Rimac - najavila je da pokreće Bugatti Rimac Painting Academy

Najavili su da će u sljedećih pola godine zaposliti više od 50 novih ljudi u odjelu lakirnice, koji se proteže na 2000 četvornih metara u novom kampusu kod Svete Nedelje. Nakon obuke oni će sudjelovati u izradi trenutnih i budućih modela automobila Bugatti Rimca.

Lakirnica hiperautomobila, ustvrdili su iz tvrtke, posebna je po materijalu od kojih se oni uglavnom izrađuju - ugljičnim vlaknima. Tvrtka tako traži tehničare lakiranja za tri kategorije procesa rada - priprema, lakiranje i poliranje - a obuka je namijenjena kandidatima s i bez prethodnog iskustva.

O edukaciji lakirera, procesu osposobljavanja, ulozi mentora te perspektivi lakirera u svjetlu tehnološkog napretka razgovarali smo lakirerom Markom Pelinjakom.

Deficit lakirera u Hrvatskoj

Iz Rimac Grupe kažu nam da trenutno provode grubu selekciju i obavljaju intervjue te su krenuli s probnim danima. 'Razgovori će trajati dok ne popunimo kvotu, a naša akademija trebala bi krenuti tijekom siječnja', navode.

Pelinjak nam je na početku razgovara najprije pojasnio da proces lakiranja hiperautomobila od karbona iziskuje mnogo specifičnih znanja i ručnih vještina, stoga ga, tvrdi, nije moguće automatizirati.

'Zato pripravnici neophodno moraju proći kroz proces osposobljavanja, a on uključuje osnovni i specijalizacijski te period mentorstva. Kod kandidata s iskustvom moguće je, ovisno o postojećim vještinama, području specijalizacije te razini staža, skratiti cijeli ili određene korake u tom procesu.

Nažalost, mnoga strukovna zanimanja, pa tako i lakirersko, u posljednjih 30-ak godina zapostavljena su te su postala neprivlačna mlađim generacijama. Zbog toga danas imamo prisutan deficit lakirera u Hrvatskoj te smo u Bugatti Rimcu odlučili prekinuti ovaj negativan trend. Iz tog razloga odlučili smo uspostaviti Painting Academy te osposobiti sve odabrane kandidate', pojašnjava Pelinjak.

Painting Academy

Proces osposobljavanja započinje osnovnom teorijskom i praktičnom obukom te se polaznici upoznavaju sa svim aktivnostima unutar lakirnice, nakon čega nastavljaju s jednom od specijaliziranih obuka za područje pripreme, lakiranja ili poliranja.

Potom kroz mentorski period počinju u potpunosti raditi na serijskim automobilskim dijelovima, dok ne steknu sve potrebne vještine, znanja te iskustvo za odgovarajuću poziciju i samostalan rad, tumači Pelinjak.

Što se traži od kandidata?

'Što se tiče kandidata za pripravnike, poželjno je da imaju dozu kreativnosti, preciznosti i upornosti, no isto tako da imaju barem osnovna znanja ili iskustva u bojenju, lakiranju, poliranju ili brušenju. No edukacijom u Painting Academy naučit će sve potrebno te se usavršiti uz nas', ističe Pelinjak.

Kako navodi, znanja i vještine koje će polaznici steći završetkom edukacije su teorija i praksa pripreme, lakiranja i poliranja dijelova automobila Bugatti Rimca, zatim korištenje najmodernijih ručnih i električnih alata te upoznavanje s postupcima sigurnosti i zaštite na radu prema pravilima struke. 'Naravno, važno je to da su potencijalni kandidati zainteresirani i voljni naučiti i/ili unaprijediti potrebne vještine u samoj akademiji', naglašava Pelinjak.

Kaže nam da će treneri i mentori biti njihovi najiskusniji majstori, ali i vanjski treneri proizvođača boja korištenih u procesu lakiranja. Trajanje cjelokupne obuke iznosi između pet i devet mjeseci, ovisno o postojećim vještinama radnika, području specijalizacije (radnom mjestu) i razini staža.

Painting Academy

Tehničari lakiranja već će u mentorskom periodu raditi na dijelovima budućih automobila Bugatti Rimca te će po završetku akademije biti u potpunosti osposobljeni samostalno nastaviti rad na istim poslovima u području pripreme, lakiranja ili poliranja.

Pelinjak kaže da je svoje iskustvo u lakirnici stjecao u sklopu obiteljske radionice, no prije rada u lakirnici Bugatti Rimca nije, kaže, imao slično radno iskustvo. 'Vještine stečene u obiteljskoj radionici bile su dobra baza koja mi je pomogla da se nešto lakše snađem u početku. Međutim istaknuo bih da te vještine nisu bile toliko presudne pri zapošljavanju koliko moj interes za ovo područje i želja za stjecanjem novih znanja te unaprjeđenjem vještina', tumači Pelinjak.

Navodi i da mu u obavljanju ovog posla pomažu komunikacijske vještine te one vezane uz rad u timu. Zanimalo nas je i koliko je posao stresan.

Ne previše, kaže, dodajući da se radi u visokokvalitetnim uvjetima. 'Potencijalni izazovi u radu najčešće su povezani sa zadovoljavanjem visokog standarda završnog proizvoda. Sve prepreke s kojima se svakodnevno susrećem u proceduri izrade rješavam konzultirajući se s ostalim kolegama te smatram da je to velika prednost rada u timu', tvrdi.

Dotaknuli smo se i ubrzanog razvoja tehnologije i umjetne inteligencije, a Pelinjak nam kaže da to za njega znači potencijalni razvoj kvalitetnijeg i efikasnijeg alata koji će u budućnosti eventualno olakšati ili nadopuniti rad lakirera.

'S obzirom na to da radim u lakirnici koja cijeni i poštuje ručni rad te specifične metode rada, nemam straha oko toga da bi ovakav način rada mogla zamijeniti tehnologija, tako ni umjetna inteligencija, pogotovo jer je riječ o hiperautomobilima', kaže Pelinjak.

'Nakon zaposlenja sam shvatio da ovaj posao nudi razne mogućnosti. Također, dobio sam priliku sudjelovati u jedinstvenom procesu izrade hiperautomobila te time stekao nova znanja i vještine, kao i mogućnost unaprjeđenja u određenim granama svog posla, što je velika stvar u našoj branši.

Tako da bih svima onima koji se žele prijaviti poručio da hrabro ispune prijavu jer je možda baš ovo posao koji će ih ispuniti te područje rada u kojem se mogu profesionalno razvijati', zaključuje.