RAZMISLI, PA PODIJELI

Širite li i vi gluposti po Facebooku?

12.02.2013 u 11:32

Bionic
Reading

Koliko ste puta na Facebooku 'šerali' neku informaciju koju su objavili ili podijelili vaši prijatelji, a da niste ni za trenutak zastali i zapitali se: Je li to istina ili obična glupost?

Možda vas novi primjer širenja besmislica navede da sljedeći puta bar na trenutak promislite prije nego što kliknete na share.

Naime, u samo nekoliko posljednjih dana gotovo 13.600 ljudi podijelilo je vijest koja je navodno razotkrila tajnu značenja malenih pravokutnika u boji koji su otisnuti na mnogim proizvodima od krema za lice do pasta za zube.

'Znate li značenje kvadrata na stražnjem dijelu tuba kreme, paste za zube, šampona, itd. Jeste li ikada primijetili da na svakoj tubi, postoji oznaka', pita autor briljantnog otkrića pa nastavlja s tumačenjem:

'One su: crne, tamno smeđe, tamno plave, tamno zelene boje (obično tamne boje). Dakle, što to zapravo znači? Tamni kvadrati pokazuju da se za proizvod koristite isključivo kemijske supstance! Crveni kvadrat pokazuju da je proizvod je oko 70% kemije i 30% prirodnih proizvoda. Zelene oznake pokazuju da je taj proizvod bez kemikalija i da se sastoji samo od prirodnih sastojaka! Brinite o svom zdravlju i zdravlju svoje djece. Podijelite s prijateljima možda njih zanima!', poručuje brižni teoretičar urote.

Zanimljivo je da je autor fotografije koja predstavlja tajne kodove Udruga zdrav život 'Namaste Osijek' koja se, osim promicanja zdravlja u duhu new agea (Namaste je pozdrav, odnosno odavanje poštovanja na indijskom), također bavi 'izradom i prodajom prirodnih proizvoda u cilju prikupljanja sredstava za obavljanje i unapređenje djelatnosti Udruge'. Poruka bi se tako mogla shvatiti i na sljedeći način: 'Ne kupujte tu kozmetiku i lijekove koji imaju opasne tajne kodove i sastojke, nego naše prirodne'.

No ako ste ikada malo bolje razgledali različite proizvode, osobito one na kojima je tiskan neki materijal, mogli ste primijetiti da ovakve oznake postoje svuda; da one nemaju nikakve veze s kemijskim sastavom sadržaja niti s kakvim tajnim kodovima. Primjerice, one se koriste i na svim tiskanim materijalima radi kontrole tiska, automatske kontrole transporta i ambalaže. Stručnjaci iz farmaceutskih komapnija tvrde da se te markice otiskuju na ambalažu kako bi ih stroj mogao očitati i orijentirati se u proizvodnom procesu, primjerice zavarivanju i rezanju ambalaže.

Stoga kada slijedeći put do vas stigne neka slična informacija u stilu 'Dugo čuvana tajna američke vojske: Kosa je produžetak nervnog sistema', koju je lajkalo oko 3.500 ljudi pokušajte bar na kratko baciti oko na sadržaj i promisliti o njemu. Potom šerajte ako mislite da zaslužuje; ako ništa drugo, budite sigurni da stojite iza poruka koje dijelite s prijateljima.