26. studenog 2003. posljednji put je poletio Concorde, francusko-britanski komercijalni zrakoplov brži od zvuka. Airbus, koji je sudjelovao u izradi i umirovljenju ovog kultnog zrakoplova, sad nas uvjerava da će za koju godinu civili ponovno moći letjeti brzinom većom od jednog macha. Pa, neki civili…
U suradnji s Aerionom, koji je 2004. predstavio projekt, Airbus je krenuo u razvijanje privatnog mlaznog zrakoplova koji bi po cijeni od 100-tinjak milijuna američkih dolara vlasnicima trebao nuditi maksimalnu brzinu od 1,6 macha, odnosno brzinu krstarenja iznad mora od 1,4 macha te, budući da mnoge zemlje civilnim zrakoplovima brane probijanje zvučnog zida, 0,95 macha iznad kopna.
Usporedbe radi najbrži komercijalni zrakoplovi danas krstare brzinom od 0,85 macha.
Aerionov mlažnjak trebao bi imati doseg od 8.800 km, a ono što njegov dizajn čini upečatljivim jest modificirani bikonveksni aerodinamični profil krila.
Kad bismo mogli vidjeti ovo čudo u serijskoj proizvodnji? Već 2021.
Navodno u idućih dvadeset godina postoji tržište za čak 600 privatnih zrakoplova bržih od zvuka, a poprilično je vjerojatno da će Airbus stečeno znanje u dogledno vrijeme prekopirati i na svoje putničke zrakoplove.