Konceptualni dizajn naočala za virtualnu stvarnost prikupio je za samo četiri sata tri puta više novca nego što je prvotno tražio
Tvrtka Oculus Rift, koja stoji iza projekta, tražila je od crowdfunding zajednice 250 tisuća dolara (oko 1,4 milijuna kuna). Za nešto više od četiri sata taj je cilj već bio premašen - brojka je bila blizu 800 tisuća dolara (oko 4,5 milijuna kuna) - a do kraja kampanje na Kickstarteru ostalo je još punih 29 dana.
Uređaj bi trebao ponuditi 'uranjajuće iskustvo' u igre i druge oblike korištenja virtualne stvarnosti uz pomoć zaslona razlučivosti 640 x 800 piksela za svako od korisnikovih očiju. Prvi modeli namijenjeni razvojnim programerima trebali bi se pojaviti krajem godine. Nije poznato kad možemo očekivati konačni proizvod.
Dosadašnji pokušaji stvaranja takvog uređaja za široku potrošnju nisu se pokazali uspješnima. No Palmer Luckey, osnivač Oculus Rifta, rekao je BBC-ju kako vjeruje da, zajedno sa svojim timom, može savladati probleme pred kojima su drugi poklekli.
Za razliku od dosadašnjih zaslona, koji koriste dijagonalno vidno polje od 30 do 40 stupnjeva, ovaj uređaj nudi 110 stupnjeva, što bi trebalo dati osjećaj kao da ste uronjeni u virtualni svijet kojim se krećete. I još bi uz to trebao biti cjenovno dostupan širokom spektru potrošača.
Sony, recimo, ima HMZ-T1, s vodoravnim vidnim kutom od 45 posto. Prodaje ga za 800 britanskih funti (oko 7,3 tisuće kuna).
Za Palmerov uspjeh sigurno je dobrim dijelom zaslužna i otvorena podrška vodećih ljudi zajednice proizvođača igara za osobna računala, poput primjerice Johna Carmacka (tvorac Dooma i suosnivač tvrtke Id Software), Gabea Newella (šef Valvea), Cliffa Bleszinskog (direktor dizajna u tvrtki Epic Games, tvorac Unreal Enginea) i drugih.
Oculus Rift tek je jedna u nizu tehnoloških tvrtki koje su uspjele osigurati financiranje putem Kickstartera. Podsjećamo, riječ je o modelu u kojem pojedinci i tvrtke nude projekte i uređaje, a tisuće članova zajednice pojedinačno odlučuju koga će i koliko financirati, u rasponu od jednog dolara (oko 5,7 kuna) pa naviše. Zauzvrat ne dobivaju vlasničke udjele, već poklone ili pogodnosti poput, primjerice, pojavljivanja u omiljenom stripu, večerom s umjetnikom kojeg podržavaju i slično.
Projekt koji je dosad prikupio najviše novca bio je Pebble Watch (10,2 milijuna dolara, odnosno oko 57 milijuna kuna). Priča o uspješnom financiranju ne manjka, a naročito dobro su prošli autori stripova. Nakon što je popularni strip online Order of the Stick prikupio 1,2 milijuna dolara (oko 6,8 milijuna kuna) krenula je lavina. Kickstarter se prometnuo u četvrtog po veličini izdavača stripova u SAD-u, odmah iza velikana kakvi su Marvel, DC i Image.
Nama Kickstarter još nije dostupan, ali ima pokušaja na sličnim platformama. U tome su se, primjerice, okušali pjevačica Tatjana Matejaš Tajči i bend Sane.
Pogledajte video: