Mobilne aplikacije morat će vas obavijestiti kako će koristiti vaše privatne podatke prije no što ih skinete. Baš nas zanima hoće li to itko čitati
Šest divova potrošačke tehnologije - uključujući Apple, Google i Microsoft - dogovorilo je pravila koja bi trebala osigurati bolju zaštitu korisničkih podataka na mobilnim aplikacijama, piše The Guardian
Dogovor je postignut nakon što su se pojavile kritike zbog grabljenja podataka pomoću aplikacija koje ne nude jasno objašnjenje koliko će osobnih podataka (poput, primjerice, adresara) pohraniti na svojim poslužiteljima.
Google se također našao na udaru nakon što je najavio promjene u svojoj politici zaštite privatnosti, kao i zbog zaobilaženja sigurnosnih postavki u preglednicima koje koriste milijuni surferica i surfera na Appleovim iPhoneovima i iPadima te Microsoftovu Internet Exploreru.
Novi sporazum obvezuje Amazon, Apple, Google, Microsoft, Research in Motion (proizvođač BlackBerryja) i Hewlett-Packard - kao i programere koji razvijaju softver na njihovim platformama - na to da vam aplikacija otkrije kako će koristiti privatne podatke i prije no što ju skinete.
Prema podacima kalifornijskog Državnog odvjetništva, 22 od 30 preuzetih aplikacija nemaju takve obavijesti. Neke od njih zgrabe dio ili sve dostupne privatne podatke i pohrane ih na poslužitelje. U tome nema razlike između malih tvrtki, poput društvene mreže Path, i mrgi poput Twittera.
Zauzdavanje aplikacija postaje sve važnijim. Appleov App Store nudi ih gotovo 600 tisuća, Googleov Android Market 400 tisuća. Dosad ih je skinuto više od 35 milijardi, a na njihovom razvoju radi više od 50 tisuća programera.
Procjenjuje se da će do 2015. godine biti skinuto 98 milijardi aplikacija za pametne telefone, tablete i slične uređaje te da će tržište koje danas vrijedi 6,8 milijardi dolara (oko 38,6 milijardi kuna) u iduće četiri godine narasti na 25 milijardi dolara (oko 142,5 milijardi kuna).