ISTRAŽIO HUDI

Ukupno 43 tisuće: U Hrvatskoj raste broj pretplatnika na digitalne usluge

21.05.2024 u 11:54

Bionic
Reading

U Hrvatskoj, najnovije istraživanje koje je provela Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) pokazalo je izniman porast od 41 posto u broju pretplatnika, otvarajući put za daljnji rast i razvoj digitalne ekonomije, priopćili su iz udruge

Prema rezultatima istraživanja provedenog u prvom kvartalu 2024. godine, broj pretplatnika na digitalne usluge u Hrvatskoj je u zadnjih šest mjeseci značajno porastao te danas brojimo 43 tisuća pretplata na hrvatske portale. Ovaj rast ne samo da je potvrdio dominaciju digitalnih platformi već i ukazao na promjene u potrošačkim navikama i preferencijama.

Nedavno izvješće Ampere Analyticsa ukazuje na pozitivan trend pretplate i na streaming usluge u Hrvatskoj. Od prošle godine broj pretplatnika porastao je za 16 posto i dosegao ukupno 628 tisuća pretplatnika u Hrvatskoj. Ova brojka sugerira ukupni potencijal pretplata na hrvatske portale jer je riječ o publici koja danas konzumira i plaća digitalni sadržaj putem interneta.

‘Rast digitalne pretplate ima tektonski značaj za medijsko tržište. Situacija u kojoj portali ne žive od čitateljskih prihoda, već od globalnih platformi ili državnih mastadona, naprosto nije normalna ni zdrava. Prve su podložne čestim promjenama koje preko noći ugroze poslovne modele, a druge željeznom stisku i traženju amoralnih protuusluga. Zato je ovaj rast krucijalan. Bez kvalitete kakvu čitatelji žele platiti, neće više biti uspješnih digitalnih medija', rekao je Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe.

Javlja se potreba za stvaranjem sadržaja koji će odgovarati interesima i navikama publike. Također, porast broja pretplatnika može se povezati s rastućom ponudom kvalitetnog i raznolikog sadržaja koji je sada dostupan putem različitih digitalnih platformi. Rast ne samo da pokazuje transformaciju potrošačkog ponašanja već i otvara vrata za nove prilike za tvrtke koje se bave digitalnim sadržajem i uslugama. S obzirom na pozitivan trend, očekuje se da će ulaganja u digitalne platforme i tehnologije dalje rasti, što će dodatno potaknuti inovacije i konkurentnost na tržištu.

HUDI-jevo istraživanje također ističe važnost strategija zadržavanja korisnika, naglašavajući potrebu za kontinuiranim ulaganjem u kvalitetu sadržaja i korisničko iskustvo. Uz to, istraživanje predviđa daljnji rast tržišta digitalnih pretplata u Hrvatskoj, s obzirom na tehnološki napredak i promjene u potrošačkim navikama gdje se ističe sve veće povjerenje u kartično plaćanje na internetu.

Porast tržišta digitalnih pretplata u Hrvatskoj odražava se i u globalnim trendovima, gdje se očekuje da će digitalni mediji nastaviti s rastom i razvojem. S obzirom na to, hrvatske medijske kuće i izdavači imaju priliku iskoristiti ovaj pozitivan zamah i dalje razvijati svoje digitalne pretplatničke modele, pružajući visokokvalitetan i relevantan sadržaj koji će zadovoljiti potrebe i očekivanja modernih potrošača.