GOOGLEOVA TVRTKA

Waymovi robotaksiji tjedno prevale milijun kilometara – bez čovjeka za volanom

30.10.2024 u 12:34

Bionic
Reading

Waymo, tvrtka za samovozeće automobile u vlasništvu Googleove matične tvrtke Alphabet, planira proširiti svoju trenutnu dominantnu poziciju na tržištu na druge gradove u SAD-u, objavljeno je u utorak

Njihovi robotaksiji sada obavljaju više od 150.000 putovanja tjedno, vozeći preko milijun kilometara s putnicima - bez čovjeka za volanom. Tvrtka je trenutno aktivna u San Franciscu, Los Angelesu, Phoenixu i Austinu te odnedavno u Atlanti. Nisu naveli druge gradove u kojima bi mogli biti dostupni.

Izvršni direktor matične tvrtke Alphabet Sundar Pichai rekao je da Waymo robotaksiji sve brže postaju dio svakodnevnog života u Austinu i Atlanti. Rekao je da je Waymova suradnja s uslugom za prijevoz Uber pomogla.

Prije nekoliko tjedana, izvršni direktor Tesle Elon Musk predstavio je prototip robotaksija proizvođača električnih automobila. Najavio je planove za početak proizvodnje vozila od 2026. i predvidio godišnju proizvodnju od oko 2 milijuna vozila.

Tesla CyberCab
  • Tesla CyberCab
  • Tesla CyberCab
  • Tesla CyberCab
  • Tesla CyberCab
  • Tesla CyberCab
    +21
Tesla Cybercab Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Tesla

Musk godinama obećava samovozeće Tesle - ali one još uvijek imaju samo sustav pomoći vozaču koji zahtijeva da čovjek ostane odgovoran i spreman preuzeti kontrolu u bilo kojem trenutku. Nasuprot tome, u Waymovim vozilima nema nikoga za volanom.

Vozila su znatno skuplja jer sigurnost osiguravaju dodatnim senzorima poput laserskih radara koji skeniraju okolinu. Zbog toga je ostvarivanje profita teže. Međutim, Waymo tvrdi da noviji sustavi postaju sve pristupačniji.

Waymo robotaksi
  • Waymo robotaksi
  • Waymo robotaksi
  • Waymo robotaksi
  • Waymo robotaksi
  • Waymo robotaksi
    +2
Waymo robotaksi Izvor: Profimedia / Autor: DACameron / Alamy / Alamy / Profimedia

Musk se namjerava osloniti isključivo na kamere, što bi smanjilo troškove. Mnogi stručnjaci u industriji, međutim, sumnjaju u to da je pouzdana autonomna vožnja izvediva uz korištenje samo video slika.