Vlada je na današnjoj sjednici donijela odluku o prodaji Brodotrogira Kermas energiji Danka Končara. Prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić rekao je da mu je ponuda More Trogira Slobodana Ljubičiča bila bolja, ali je Vlada odlučila u korist ponuditelja koji se više usmjerio na brodograđevinsku industriju
Komisija sastavljena od predstavnika Ministarstva financija, Ministarstva gospodarstva, AUDIO-a i AZTN-a u tjedan dana odradila je evaluaciju ponuda Kermas energije i More Trogira.
'Oba su se društva nastojala u svojim ponudama voditi održavanjem brodograđevinske djelatnosti i oba društva su dala kvalitetna i prihvatljiva korporativna jamstva u iznosu od 70 milijuna kuna (More Trogir) i 75 milijuna kuna (Kermas)', rekao je ministar Radimir Čačić.
Kaže da je More Trogir u svojoj ponudi istaknuo nove sadržaje u skladu s lokacijom poluotoka na kojem se nalazi brodogradilište, a realizaciju novih sadržaja bili su predvidjeli u tri faze kroz koje bi se do pet godina zaposlilo još najmanje 1000 ljudi. Planirali su u pet godina uložiti 260 milijuna eura, a dugoročno 580 milijuna eura. Ipak, Vlada je izabrala Kermas energiju.
'Kermas je poslao transformiranu ponudu Jadranskih ulaganja koja se u suštini više orijentira na proces nove brodogradnje. Radi se o tome da se do kraja godine planira otpustiti 239 radnika što će značiti da ostaje raditi točno 1000 ljudi. Za pet godina planiraju smanjiti broj zaposlenih za još 105 radnika. Dakle, veći dio ljudi bi se zadržao u brodogradnji, dok bi ostali bili premješteni u djelatnosti turističke ponude, marine, servisne baze i poslovno-turističke zone', pojasnio je Čačić.
Kaže da je ponuda More Trogira bila suštinski više developerska, a ponuda Kermas energije industrijska: 'Iskreno rečeno, meni je draži developerski projekt, ali odluka je da se prihvati ponuda Kermas energije jer se podudara s ciljevima brodograđevinske industrije.'
Premijer Zoran Milanović nadovezao se istaknuvši da je to u konačnici ipak odluka Vlade jer ona za projekt preuzima odgovornost: 'Mi smo se, bez obzira na afinitete, odlučili na prijedlog koji, uz solidna jamstva, jamči zadržavanje industrijske proizvodnje. Bez ikakve samohvale naglašavam da je naš tim s prvim potpredsjednikom Čačićem u prvih šest mjeseci tražio rješenja za brodogradnju, što nitko u zadnjih 20 godina nije ozbiljnije pokušao napraviti. Nije bilo vremena za čekanje, bili smo pod pritiskom krize, a sada čak sve izgleda preružičasto. Bit će to velika borba na tržištu, budućnost brodogradilišta je teška i neizvjesna i ne možemo ništa jamčiti. Što će biti za dvije ili tri godine, ovisit će o inovativnosti i sposobnosti vlasnika. Država će pomoći koliko može. Radimo sve ovo s preferencijom da se nastave proizvoditi brodovi u Hrvatskoj', rekao je Milanović i za kraj zahvalio Čačiću i svima koji su na tome radili na odrađenom poslu.