Audi je u suradnji s kineskim proizvođačem SAIC-om pokazao konceptni automobil AUDI E koji su zajednički razvili stručnjaci iz Njemačke i Kine. Nudi pregled tri buduća proizvodna modela koji će biti predstavljeni od sredine 2025.
Audi se priprema za budućnost u Kini lansiravši u Šangaju svoju prvu novu marku uz Audi E koncept. Ono što je doista zanimljivo jest činjenica da njemačka premium marka iz Volkswagen grupe više ne ističe legendarni logotip s četiri prstena, ali napisan je s četiri velika slova AUDI. To signalizira signalizira i povezanost i razlikovanje od sestrinske marke. Bazirana u Kini i skrojena za nju, marka i automobil predstavljaju najbolje od oba svijeta – nepogrešivi Audi DNK susreće kineske inovacije.
Koncept AUDI E savršeno pokazuje kako automobil može premašiti očekivanja kineskih korisnika. Gernot Döllner, glavni izvršni direktor Audija, je rekao: 'Pokretanjem ovog novog brenda za električne i inteligentne modele u Kini, Audi otvara nove korake u novim segmentima kupaca koji su pametniji u tehnologiji.'
Kao prva premium marka automobila koja je ušla na kinesko tržište 1988. godine, Audi je bio pionir. Kako lansira svoju novu marku AUDI u suradnji s kineski proizvođačem SAIC-om, tvrtka sada naglašava svoje pravo na tu ulogu. Konceptni automobil AUDI E zajednički su razvili stručnjaci iz Njemačke i Kine. Nudi pregled tri buduća proizvodna modela koji će biti predstavljeni od sredine 2025.
Najveća transformacija
Generalni direktor Audija Gernot Döllner: 'Automobilska industrija prolazi kroz najveću transformaciju u svojoj povijesti. S našim partnerstvom u Kini, igramo odlučujuću ulogu u ovoj transformaciji.' U isto vrijeme, kineski premium kupci razlikuju se od svojih međunarodnih kolega i imaju drugačija očekivanja: mlađi su nego u ostatku svijeta. Oni su više upućeni u tehnologiju. Očekuju vrhunsku povezanost kao i automatiziranu vožnju i, što je još važnije, uzbudljivo, nepogrešivo iskustvo u unutrašnjosti koja je i poznata i iznenađujuća.
Dva partnera – dupla snaga
Potrebe i želje ovih vrhunskih skupina kupaca su mjerilo i specifikacija za zajednički razvojni tim Audija i SAIC-a. Ovaj tim osnovan je s Fermínom Soneirom iz Audija kao izvršnim direktorom.
Novi zajednički program nudi najbolje iz dva svijeta u razvoju automobila. Kombinira prednosti Audija sa SAIC-ovom brzinom inovacija. Audi donosi znanje i iskustvo u vrhunskim proizvodima i dizajnu, ukupnom razvoju vozila i inženjeringu. SAIC nudi brze inovacije, dobro uspostavljen tehnološki ekosustav i duboki uvid u zahtjeve lokalnog tržišta. Rezultat ove kombinacije: napredna digitalizirana platforma.
Izvršni direktor Audija Gernot Döllner naglašava: 'Zajednička platforma bit će osnova za novu generaciju najsuvremenijih inteligentnih povezanih vozila ekskluzivno za Kinu. Nadolazeći modeli usmjereni su na obećavajući i istovremeno zahtjevan novi segment kupaca. Suradnja će dodatno proširiti Audijev portfelj baterijskih električnih vozila (BEV) u Kini i ubrzati transformaciju tvrtke na najvećem svjetskom tržištu.' Prva tri BEV modela bit će u segmentima srednje i pune veličine (B i C). Model suradnje skraćuje vrijeme izlaska na tržište za više od 30 posto, s prvim modelom koji će početi s prodajom 2025.
AUDI E koncept
Uz duljinu od 4870 mm, širinu od 1990 mm i visinu od 1460 mm, međuosovinski razmak od 2950 mm, AUDI E koncept je pozicioniran kao potpuno električni Sportback. Zahvaljujući novoj naprednoj digitaliziranoj platformi, AUDI E koncept dolazi sa savršenim proporcijama i visoko diferenciranim jezikom dizajna eksterijera. Iznutra, prostrana, elegantna i digitalizirana unutrašnjost nudi veliku praktičnost i potpuno povezano iskustvo u automobilu.
E koncept nudi: dva elektromotora, smještena na prednjoj i stražnjoj osovini, koji daju ukupnu snagu od 570 kW (775 KS) i 800 Nm. Zajedno s prepoznatljivim Audi quattro pogonom na sva četiri kotača, to omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 3,6 sekundi. Vozilo se također vozi kao pravi Audi što se tiče udobnosti i dinamike. Osim toga, AUDI E koncept je usvojio kinesko specifične i vrlo inovativne funkcije pomoći vozaču. Oni nude iskustvo vožnje koje je jednako opuštajuće i sigurno – bilo na autocestama, u gustom prometu megagradova, pa čak i kada koristite automatizirano parkiranje.
Konceptno vozilo je opremljeno baterijom kapaciteta 100 kWh, koja omogućuje doseg od 700 km mjereno u skladu s CLTC-om kada je potpuno napunjena. Napredna digitalizirana platforma također se može pohvaliti inovativnom 800-voltnom arhitekturom sa superbrzim punjenjem: samo 10 minuta brzog punjenja dovoljno je za više od 370 km dometa – što znači da je punjenje brzo i praktično poput punjenja goriva u konvencionalnom automobilu.
Vanjski dizajn
Audi dizajn – skrojen za kineske kupce: vanjski dizajn konceptnog automobila je minimalistički i smiren, ali još uvijek upečatljiv, zahvaljujući glatkim okruglim lukovima kotača i samouvjerenoj grafici osvjetljenja koja obavija oba kraja. Sportback silueta ima ravnu, izduženu liniju krova i djeluje dinamično dok nudi obilje unutarnjeg prostora.
Prednji i stražnji dizajn Audi E koncepta radikalno je nov, ikoničan i karakteran. Kombinira minimalizam u dizajnerskim značajkama s maksimalizmom u funkcionalnosti. U oba područja, crna petlja uključuje sva funkcionalna područja. Svjetla, senzori i aerodinamički elementi spojeni su u jedno središnje područje.
Dizajn interijera
Mnogi stručnjaci koji su radili na konceptnom vozilu godinama su radili u pekinškom dizajnerskom studiju. Kao rezultat toga, razvili su duboko razumijevanje tradicionalnih estetskih kodova u Kini, kao i želja kineskih kupaca.
Tim za dizajn interijera dao je prednost kombinaciji udobnosti po kojoj je marka poznata i besprijekorne integracije tehnologije. Korisnici tako doživljavaju AUDI E koncept kao elegantnu, udobnu i povezanu oazu prikladnu za urbani stil života u kineskim megapolisima.
Središnja konzola nudi otvoreni prostor za pohranu dva telefona. Zakrivljeni 4K zaslon osjetljiv na dodir od stupa do stupa nudi novu dimenziju intuitivno dostupnih informacija. Digitalni vanjski retrovizori integrirani su u ovaj zaslon.
Vrata integriraju osvijetljeno drvo i mikrovlakna u trodimenzionalnom dizajnu lamele – inovacija inspirirana modernom arhitekturom. Stvara fascinantan spoj prirodnih materijala i suvremene tehnologije.
Digitalni sustavi i povezanost
Operativni sustav AUDI OS koncepta Audija E predstavlja potpuno novi način interakcije – pametno prilagođen kupcu i njegovim zahtjevima.
Rezultat je digitalna i fizička pozornica prilagođena svim putnicima u automobilu. Osobito tijekom digitalnih interakcija, sve ključne informacije pozicionirane su i prezentirane na izborniku najviše razine.
Bogat zabavni i ekosustav aplikacija s pohranom aplikacija i individualiziranim putem prepoznavanja lica nudi mnoga pametna rješenja u automobilu. Sučelje pametnog telefona omogućuje besprijekornu integraciju osobnog uređaja korisnika.
Interakcija s digitalnim svijetom
Pametne kontrole: AUDI Assistant, AI avatar, postavljen je u središte unutrašnjosti, nudeći dodirne i glasovne kontrole. Njegov dizajn prenosi emocionalnu povratnu informaciju tijekom interakcije.
AUDI Control, traka osjetljiva na dodir, koja se nalazi ispod AUDI asistenta na središnjoj konzoli, savršen je primjer dodirnih kontrola i digitalnih značajki koje se kombiniraju u jednom vrhunskom dizajnerskom komadu. Može se koristiti za navigaciju bilo kojim sadržajem na velikom zaslonu bez napora. Kontekstualno se prilagođava bilo kojoj funkciji ili sadržaju s kojim korisnici komuniciraju.