Novi CEO BMW grupe Zipse odabran je da vodi bavarskog proizvođača kroz sljedeće desetljeće transformacije, a zamijenit će 60-godišnjeg Haralda Krügera koji se povlači u kolovozu
U BMW-ovoj tvornici u Spartanburgu, u Južnoj Karolini u SAD-u, jučer je nadzorni odbor BMW-a glasovao da Oliver Zipse preuzme ulogu izvršnog direktora cijele Grupe (točnije ulogu Chairman of the Board of Management of BMW AG). Svoju novu ulogu Zipse će preuzeti 16. kolovoza ove godine, zamjenjujući dosadašnjeg izvršnog direktora Haralda Krügera, koji će, kako se neslužbeno doznaje, otići u mirovinu.
Ključnu ulogu u izboru novog izvršnog direktora imali su predsjednik nadzornog odbora Norbert Reithofer, šef radničkog vijeća Manfred Schoch te sestra i brat Susanne Klatten i Stefan Quandt, koji posjeduju polovicu dionica BMW-a. Proizvodni odjel već je bio odskočna daska za druge menadžere u najviši menadžment. Krüger, Reithofer i Joachim Milberg također su vodili ovaj odjel prije uspona na sam vrh BMW-a. Zipse se za vodeće mjesto u Grupi do posljednjeg trenutka nadmetao s BMW-ovim 59-godišnjim članom odbora za istraživanje Klausom Fröhlichom.
Tko je Oliver Zipse?
Oliver Zipse rođen u njemačkom gradu Heidelbergu 1964., studirao je računalne znanosti i matematiku na Sveučilištu Utah u SAD 1980-ih godina, a strojarstvo u Darmstadtu u Njemačkoj. Nakon što je radio u Münchenu i Južnoafričkoj Republici, do 2008. vodio je tvornicu Minija u engleskom Oxfordu, a bio je voditelj tehničkog planiranja, korporativnog planiranja i strategije proizvoda te se preselio u odbor u svibnju 2015. Kao direktor proizvodnje, Zipse je do prije imenovanja za novog izvršnog direktora bio odgovoran za daleko najveći odjel u BMW grupi s više od 130.000 zaposlenika. Glavni zadatak mu je u posljednje vrijeme bio da pripremi i prilagodi BMW-ove tvornice za proizvodnju električnih automobila, surađuje s upraviteljima tvornica i radničkim vijećima te osigura da svake godine 2,5 milijuna automobila uredno silazi s proizvodnih traka. Prije samo mjesec dana Zipse je otvorio 31. tvornicu BMW-a u Meksiku. Oženjen je Japankom, a on i supruga Kaori jedni su od pokrovitelja bavarske državne opere u Münchenu. Oba njihova sina studiraju.
Olivera Zipsea sada čeka ogroman posao jer, kao i drugi proizvođači automobila, BMW se bori sa slabijom potražnjom diljem svijeta i novim carinskim preprekama. U ožujku je tvrtka najavila plan uštede od 12 milijardi eura i priopćila kako će broj zaposlenih biti stabilan ove godine. Predstojeći Brexit u listopadu predstavlja dodatni problem za BMW.
Istodobno, svi proizvođači moraju uložiti ogromne svote u električne automobile i preurediti tvornice kako bi se uskladili s propisima Kine i EU-a te izbjegli kazne. Osim toga, BMW je uložio dosta sredstava u autonomna vozila i usluge mobilnosti kako ne bi bili samo dobavljač financijski snažnim IT tvrtkama u bliskoj budućnosti.
Za razliku od VW Grupe, BMW se nije u cijelosti preorijentirao na električne automobile na baterije, već i na benzinske, dizelske i hibridne automobile. Iako ta fleksibilnost zahtijeva dodatne milijarde eura ulaganja, BMW može bolje odgovoriti na trendove potražnje u svim regijama. Trenutno BMW planira ponuditi najmanje 13 potpuno električnih modela i desetak hibrida do 2023. godine i malo je vjerojatno da će Zipse promijeniti kurs u kratkom roku.
Iako ih je prema prodajnim podacima prije tri godine pretekao Mercedes na globalnom polju luksuznih automobila nakon desetljeća na vodećoj poziciji, novi CEO imat će priliku povratiti prvo mjesto jer u prvih šest mjeseci ove godine BMW-ove prodajne brojke rastu i sada, s 1,08 milijuna prodanih automobila, zaostaje za Mercedesom samo 59.000 komada.